Mumble Nézet News Hasábok Régi Játék oldalak Szolgáltatás oldalak Partner oldalak
Bezárás

CSHU - Hungarian Counter-Strike Portal

KristofER20 

KristofER20

Név:
Életkor:
Nem:
Város:
Kristóf Kulcsár
27
férfi
Vidék
Csapat:
Blog:
Fórumrang:
Albumok:
Weblap: http://battlelog.battlefield.com
E-mail cím: nem publikus
MSN:

[BF3]AlphaBlog #4 - Operation Métro 2011. július 29. KristofER20 10 hozzászólás 22842 olvasás

A BF3 egyetlen eddig látott multiplayer pályájáról olvashattok az Operation Métro-ról.

A Battlefield 3 fejlesztői a 2011-es E3-on mutatták meg először a publikum előtt, hogy mit sikerült összehozniuk az eltelt csaknem három én alatt. Nyilvánvalóan nagyon fontos volt számukra, hogy olyan pályát válasszanak a bemutatóhoz, amivel jól lehet szemléltetni a játék grafikus motorjának képességeit, tehát hogy legyenek tágas szabadtéri részek, és zárt sötét termek egyaránt. Mivel egy ilyen show-n csak viszonylag kevés idő áll az újságírók rendelkezésére, ezért fontos szempont volt a pálya mérete és a játékmód linearitása is, mert így az 5-10 perc játék nem üres futkározással illetve ellenfelek keresgélésével megy el, hanem kő kemény harccal. Erre egy tényleg nagyon jó választás az Operation Métro, mert jól lehet rajta szemléltetni a technikai részleteket anélkül, hogy elveszne a Battlefield varázs. A pályán jelenleg elérhető egyetlen mód a Rush, ahol a támadóknak az éppen aktív területen lévő két m-com-ot kell felrobbantani, ha ez sikerül, akkor a pálya egy eddig lezárt része nyílik meg újabb két célponttal. A harc addig folyik, amíg a támadók felrobbantják az összes m-com-ot, vagy a védőknek elég ideig sikerül megvédeniük azokat. A mód sajátossága tehát, hogy részekre osztja a pályát, az Operation Métro-n ez négy részt jelent, Park, Subway Station 1-2, és City.

Park

A pálya története, ha nagyvonalakban szeretném leírni akkor valahogy úgy hangzana, hogy a csúnya Oroszok elfoglalták Párizs gyönyörű városát, és mivel az Amerikai tengerészgyalogosokon kívül nincs más fegyveres erő a világon, akik kiűzhetné onnan őket, így kénytelen voltak párezer kilométert repülni, hogy megtegyék ezt a szívességet Európának. A két fél először egy nagy, a harcok nyomait erősen magán hordozó zöld területen ütközik meg. Az amerikaiak feladata hogy benyomuljanak a városba, és elpusztítsák az ellenség számára fontos pontokat, a Parkban kettő ilyen van, az egyik valamilyen rádió adó-vevő állomás, a másik pedig az előre telepített föld-levegő rakéták irányító egysége. A BC2-höz képes újdonság, hogy a pályák elején egyáltalán nem kell várnunk, hogy elkezdhessük elfoglalni a helyünket, ahogy betöltött a pálya rögtön elérhető a Deploy gomb. Ilyenkor még ténylegesen nem kezdődött el a csata, erre a képernyő közepén egy visszaszámláló figyelmeztet, ami 45 másodpercről indul. A pályán már mozoghatunk, de csak egy bizonyos vonalig (a képen fehér), ha ezt átlépjük, jön a jól megszokott figyelmeztetés, hogy forduljunk vissza vagy 10 másodperc múlva meghalunk. Ahogy a játék elejét jelző óra tíz másodpercen belülre ér, már át lehet lépni ezeket a vonalakat, mert ahogy letelik a felkészülési iső a figyelmeztető üzenet is eltűnik, tehát nem fogunk meghalni.

A pálya ezen részén, védekezésre a legjobb módszer szerintem a passzivitás, én általában keresek egy helyet valahol hátul, ahonnan jó a rálátás mind a két m-com-ra, és várok. Persze ez az én módszerem, sokan szeretnek közvetlenül a frontvonalon harcolni, őket segítik a sziklák, fák és egyéb természetes fedezékek, de ők lényegesen többet halnak, mint azok, akik hátulról védenek, és az alatt az idő alatt amíg újrateremnek simán el lehet bukni egy m-com-ot. A passzív védekezés kedvelt helyeit piros P-vel, míg az aktívét A-val jelöltem. A képen annyira nem látszik, de a játékban elég nyitott helyen van a B m-com, ami bizony nagyon megnehezíti a támadók dolgát, ezt a fórumokon is nagyon sok játékos jelezte a fejlesztők felé. Személy szerint én is így látom, nagyon sok meccset lejátszottam már és legalább 80-85 százalékuk a parkban véget ért. Persze ez nem feltétlenül a pálya hibája, lehet hogy annak is betudható, hogy sokan rosszul használják a tankot.

A támadás kulcsfontosságú eleme ugyanis az az egyetlen jármű, amit a támadók kapnak, mégpedig egy LAV-25-ös könnyűpáncélos. Szakavatott kezekben és egy ügyes kezű segítővel az „anyósülésen” hatalmas pusztításra képes. Ám nem szabad beleesni abba a hibába, amit nagyon sokan elkövetnek, hogy túl agresszívan használják. A korábbi BF játékokban se volt mindegy hol találjuk el a járműveket, ezt most új szinte emelték a fejlesztők, mivel 1-2 jól irányzott rakéta a kerekekre és máris kapunk egy ugyan még használható de mozgásképtelen. A legjobb módszer ha folyamatosan mozgásban maradunk, mivel a rakéták elég lassúak ahhoz hogy kikerülhessük őket. Ezzel az A m-com felrobbantása gyerekjáték, csak be kell állni úgy hogy tiszta rálátásunk legyen és azonnal kilőhessük a védőket. Ez általában a kevésbé tapasztalt harckocsizóknak is menni szokott, B-nél viszont már kicsit más a helyzet. Annál a pontnál ugyanis viszonylag közel vannak a védők fedezékei, a rakétákat kikerülni szinte lehetetlen, az egyetlen jó hely oldalt van, mivel ott nincs fedezék, ahova elbújhatna egy engineer. Ha elég bátrak a társaink és gyorsan élesítik a második célpontot akkor már nyert ügyünk van.




Subway Station 1-2

Ahogy felrobbant a második m-com a parkban, rádión kapunk egy üzenetet hogy pár másodperc múlva egy szép lyukat fognak robbantani a metróhoz. Ilyenkor a hozzám hasonló audiófil játékosok szépen feltekerik a hangerőt, ugyanis nemcsak az a bizonyos robbanás sikerült valami félelmetesen brutálisra, hanem a metróalagutakban minden hang kap egy nagyon kellemes zárttér karaktert, ami olyan, mint egy jó masszázs az én műértő füleimnek. A földalatti részt két lyukon keresztül lehet megközelíteni, ennél a pontnál a nagytöbbség elvérzik, ugyanis ahogy a világosból megyünk a sötétbe először szinte semmit se látni, így a félvakon bolyongó katonák nagyon könnyű célpontot jelentenek, a már jó előre a fedezékek mögött hasaló védőknek. A bal oldali alagútban természetesen felrobbant metró kocsik és törmelékek akadályozzák a tiszta rálátást a bejáratra, illetve van egy kis mellékjárat is ahova az Oroszok nem tudnak bemenni, mivel magasan van, tehát aki ismeri a pályát az könnyen le tud úgy szaladni hogy ne kapjon találatot. Jobb oldalon egy sokkal nagyobb nyitott barlang van, ezen az részen nem érdemes gyalogosan próbálkozni, arra ott a tank, ami mit ad isten, pont befér a lyukon, és elég sokáig előre lehet vele menni. A Subway kettő, egy alsó és egy felső részre van osztva, egyenként 2-2 m-com-al, itt lőszer készleteket és még egy WC-t is fel kell robbantani, az utóbbit ne kérdezzétek hogy miért, mert még én sem jöttem rá. A pálya ezen része sokkal összetettebb mint azt elsőre gondolná az ember, mivel a két alagút között átjárók, termek, és két kisebb járat is van, a metró kocsikba bele lehet mászni, ami csak addig jelent jó fedezéket, amíg valaki nem dob be egy gránátot. Támadásra a legjobb taktika szerintem az, ha folyamatosan dobálja mindenki a gránátokat, a teljes játékban majd a füstgránátokat, mert ezzel nem csak hátrébb lehet tessékelni a védőket hanem a robbanás füstjétől egy ideig nem is látnak semmit.

Ha felrobbant az első kép célpont, akkor vagy a két mozgólépcsőn vagy az oldalsó feljárón lehet eljutni a metróállomás földszintjére. Ez egy meglehetősen nagy és nyitott rész, tehát észtelenül futkározni nem kifizetődő, lépésről lépésre kell haladni, ilyenkor tesz nagyon jó szolgálatot a fedező tűz, mivel a nyitott területen a jól szétszórt sorozatok az ellenség jelentős részénél kiváltják a supression effektet, és tiszta kép hiányában sokkal nehezebben tudnak célozni. Egyébként a pályának ez a része is kicsit imba, hasonlóan a Park B pontjához nagyon nyitott helyen vannak az m-com-ok, ha már egyszer élesítették, akkor megvédeni könnyű, de ember legyen a talpán, aki abba az eszeveszett puskaropogásba képes aktiválni. Az előrehaladást egy zárt oldaljárat kialakításával könnyítették meg a pályakészítők, a jobb oldali feljáró mellett egy öltözőszekrényekkel tarkított hosszú folyosó van, aminek végén ott a B pont, ha ezen sikerül végigmenniük az Amerikainak akkor már nyert ügyük van. Az A pont éppen a terem másik oldalán egy irodában áll, hátulról a jegyszedő kapuk mögül szinte mindenkit le lehet lőni, így érdemes először azt a részt megtisztítani. A subway-ben egyébként nagy szerepet játszik a rombolhatóság, mivel a vékonyabb falakt gránátvetővel vagy rakétával simán meg lehet nyitni, illetve a falak sarkait, vagy az oszlopokat sima golyóval is szépen le lehet amortizálni, valahogy úgy mint ahogy Mártix-ban tették Neo-ék.

City

Operation Métro utolsó helyszíne a balvárosban játszódik, ez egy oldalra hosszan elnyújtott terület, középen két magas épület áll, amikbe mind két oldalról bele is lehet menni. Az első nehézség már ott jelentkezik, amikor a támadóknak ki kéne jönniük magából a metró épületéből, ugyanis a főbejáratra tiszta rálátás nyílik az épületek emeltéről, ahol szinte mindig van 4-5 Orosz védő. A kipucolásukhoz szükség lesz néhány pár jól irányzott rakétára, ezekkel a homlokzat lerombolható, és megfelelő fedezék hiányában a robbanásban összezavarodott embereket kényelmesen ki lehet iktatni. A metró épületének van két oldalsó kijárata is, innen egy rövid sprintelés után be lehet rohanni a szemközti házakba, amik egyikében bent is van az A pont. Ez az m-com középre néz, ahol asztalok és székek hevernek mindenfelé, védeni az emeleti ablakokból lehet, ha még nem robbantották fel őket, de mivel a pályának ez a része inkább széles, mint hosszú, így simán előfordulhat, hogy a már élesített célpontot olyan ember fogja hatástalanítani, akit már egyszer lelőttünk. Ha az első pont felrobbant a második már nehezebb dió, mert pont ott van ahol a védők újraélednek. Ebben a helyzetben egy dolgot tehetnek, teljesen hátravonulnak, egészen a pálya végét jelentő épületig, és onnan tartják tűz alatt a kicsit mélyebben lévő m-com-ot. A szintkülönbség nem vészes, de ahhoz pont elég, hogy belássanak a fedezékek mögé, tehát ott a nyílt utcán az autók és blokkok mögé lehasalni nem érdemes, mert simán lelőnek. Az egyetlen biztos pontot az m-com melletti fal és egy busz jelenti, ha azokhoz sikerül eljutni megfelelő fedező tűz társaságában, akkor könnyen élesíteni lehet a célt, az már más kérdés hogy megvédeni nem ilyen egyszerű, mert a magasabb védelmi állásból simán be lehet dobni a fal mögé a gránátot, ha ott maradsz felrobbansz, ha kifutsz lelőnek, jó pár double kill-t szereztem már itt :)


Sokan negatív véleményt fogalmaztak meg azzal kapcsolatban, hogy miért ezt a pályát kell tesztelni, és miért nem inkább valami igazán nagy, nyitottat, mondjuk egy 64fős Conquest játékmóddal. Szerintem a dolog oka nagyon egyszerű, amit a bevezetőben is leírtam, egyébként Twitteren a kismadarak már azt csicseregték, hogy a bétában más pálya és játékmód (is) lesz. Összesen több mint 12 órát játszottam eddig az alfával, nem mondom én is megnéznék már valami mást, de még mindig vannak olyan csaták, amikor új és jó megoldásokat látok. Azt elég valószínűnek tartom, hogy némileg változni fog ez a pálya, főleg a Park rész, mert azt nagyon könnyű megvédeni, a többi egyébként rendben van.


Ennyit mára, következő blogban betekintést nyerhettek majd az elérhető fegyverek és egyéb felszerelések világába, ennek pont jó apropója, hogy ma reggel frissítették a játékot, kicsit változtak a fegyverek, de erről részletesebben majd holnap.


avatar #10
KristofER20 2011. augusztus 1. 291 hozzászólás 1288.
Válasz SeK-halaSs #9. hozzászólására
Egy kérdésem lenne :) server lag van? úgy mint BC2-ben? vagy végre ezt a lényeges dolgot sikerült kijavítaniuk? és hogy fut a gépeden jelenleg az alpha ? sok erő forrás kell hozzá? :)
A teljesítmény le van írva egy másik blogban, a netcode szerintem jó lett, ég és föld BC-hez képest.
avatar #9
SeK-halaSs 2011. augusztus 1. 65 hozzászólás 3671.
Egy kérdésem lenne :) server lag van? úgy mint BC2-ben? vagy végre ezt a lényeges dolgot sikerült kijavítaniuk? és hogy fut a gépeden jelenleg az alpha ? sok erő forrás kell hozzá? :)
Spam
avatar #8
Drang 2011. július 29. 2730 hozzászólás 86.
Válasz KristofER20 #7. hozzászólására
Frapsolnék én szívesen, kommentelnék is hozzá csak nem akarom magamra vonni Szauron mindent látó szemeit :)
nem azé' mondtam... :)
Drang over and out!
avatar #7
Válasz Drang #1. hozzászólására
Részletes leírás, már csak egy videó hiányzik belőle... :(
F7-F7!
(valaki tudja még, h. mit jelent ?)
Frapsolnék én szívesen, kommentelnék is hozzá csak nem akarom magamra vonni Szauron mindent látó szemeit :)
avatar #6
Válasz BananaJoe #5. hozzászólására
mennyi a respawn idő a játékban (jelenleg)? 3-5mp?
persze hogy ezt tették be alphaba ha már 1x e3-on is ez volt :)
ha az ember harmincadszorra nézi meg ugyanazt a szkriptet, nem biztos hogy olyan izgalmas lesz már :D
én pl bc2-vel nem sokat játszottam, de elég unalmassá váltak a "pályavégek"
a metróbeli hangzásvilágot már egy szivárogtatott videó alatt is megfigyeltem, tényleg jó volt a fülnek. ezt eddig nem is hallottam hogy beépítették a világos-helyről-sötétre-belépéskor-szemnek-alkalmazkodnia-kell dolgot. fedező tűz kapcsán: kérdés hogy lehet-e majd ennek hatását tweak-el kikapcsolni mint anno bf2-ben a gránátét (bár szinte kizártnak tartom)
Én sem hinnám hogy ki lehet majd, de egyébként nem is az a para benne hogy kicsit homályos a kép mintha be lennél rúgva, hanem még a fegyvert is jobban szór, azt meg semmivel nem tudod kikapcsolni az 100%.
A világos-sötét az ott van HDR a neve, a dinamikája nagyon jó egyébként nem zavaró soha, tehát nem olyan mint régen a HL2-ben amikor először betették hogy mintha lámpát kapcsolnának az agyadba, de mégis egy kis valóságérzetet ad.

A hang az mindent visz nálam, szerintem amire kijön a játék már süket leszek mert mikor a G3-al darálok azt muter is hallja a másik szobában :)
avatar #5
BananaJoe 2011. július 29. 1107 hozzászólás 317.
mennyi a respawn idő a játékban (jelenleg)? 3-5mp?
persze hogy ezt tették be alphaba ha már 1x e3-on is ez volt :)
ha az ember harmincadszorra nézi meg ugyanazt a szkriptet, nem biztos hogy olyan izgalmas lesz már :D
én pl bc2-vel nem sokat játszottam, de elég unalmassá váltak a "pályavégek"
a metróbeli hangzásvilágot már egy szivárogtatott videó alatt is megfigyeltem, tényleg jó volt a fülnek. ezt eddig nem is hallottam hogy beépítették a világos-helyről-sötétre-belépéskor-szemnek-alkalmazkodnia-kell dolgot. fedező tűz kapcsán: kérdés hogy lehet-e majd ennek hatását tweak-el kikapcsolni mint anno bf2-ben a gránátét (bár szinte kizártnak tartom)
avatar #4
Drang 2011. július 29. 2730 hozzászólás 86.
Válasz Geronimo #2. hozzászólására
go go go? ;)
Bf42 Powa! :)
Drang over and out!
avatar #3
shaddam 2011. július 29. 906 hozzászólás 407.
Nekem különösen az tetszett amikor a légvédelem elkezd lőni a repülőkre.Védőként épp a rakéta mögött álltam amikor tüzelt....
Érzem hogy megérte megvennem a 7.1-es fülesem :D
"When the battlefield is under total control, war becomes routine." Solid Snake
avatar #2
Geronimo 2011. július 29. 16 hozzászólás 7188.
Válasz Drang #1. hozzászólására
Részletes leírás, már csak egy videó hiányzik belőle... :(
F7-F7!
(valaki tudja még, h. mit jelent ?)
go go go? ;)
avatar #1
Drang 2011. július 29. 2730 hozzászólás 86.
Részletes leírás, már csak egy videó hiányzik belőle... :(
F7-F7!
(valaki tudja még, h. mit jelent ?)
Drang over and out!