Mumble Nézet News Hasábok Régi Játék oldalak Szolgáltatás oldalak Partner oldalak
Bezárás

CSHU - Hungarian Counter-Strike Portal

Tshunin 

Tshunin

Név:
Életkor:
Nem:
Város:
32
férfi
Csapat:
Blog:
Fórumrang:
Albumok:
Weblap:
E-mail cím: nem publikus
MSN:

[BF3]Méltó folytatás - se több, se kevesebb 2011. október 2. Tshunin 10 hozzászólás 22744 olvasás

A dolgos hétköznapok után szombat reggel izgatottan pattantam ki az ágyból, majd a szokásos reggeli teendők elvégzése után, kellő mennyiségű chipset és üdítőt bekészítve hozzáláttam a "maratoni" beta tesztelésnek. Kíváncsi voltam m

Hol is kezdjem? Nem könnyű a választás, hiszen a "maratoni" beta játékom alatt tetemes 5 óra 13 percet töltöttem a harcmezőn. De ha már statisztika, első körben kerüljön bemutatásra a BATTLELOG.

A BattleLog egy online, böngészőből elérhető felület, ami kettős funkciót lát el. Egyrészt itt van megoldva a szerverkeresés, másrészt itt követhetjük nyomon harctéri eredményeinket. Ez utóbbi része teljesen rendben is van. Korábban már számtalan weboldallal lehetett találkozni, melyeken nyomon követhettük virtuális bakánk fejlődését. Mostantól mindezt hivatalos formában is megtehetjük. És szavunk nem lehet. Egy roppant mód részletes, informatív, minden fontosabb adatot feltüntető, letisztult, modern felületet kaptunk - és ez a modern felület a játékban is jelen van, de erről majd később.
Nyomon követhető, hogy mennyi van hátra a következő szintig, listák formájában fel vannak tüntetve a leginkább használt fegyvereink, legutóbbi kitüntetéseink, illetve megszerzett pontjaink. Eredményeinket pedig összevethetjük barátainkkal a ranglistán.

És ahogy egyre feljebb kúszunk a ranglétrán, úgy válnak elérhetővé az újabb dögcédulák, melyeket tetszés szerint beállíthatunk. Így szerencsétlen áldozataink mindig tudni fogják, kitől kapták a végzetes lövést.
Van még egy szociális része is ennek a felületnek, mely a hangzatos ComCenter névet kapta. Itt lehet chatelni szóban és írásban egyaránt. Ezen részét nem próbáltam ki, így nem is véleményezném.

Viszont, van ugye még egy funkciója a Battlelog-nak, ami nem más, mint a szerverkeresés. Meg kell hogy mondjam, ennél hülyébb megvalósítást el sem tudnék képzelni. Nem tudom kinek a fejéből pattant ki az ötlet, de inkább dobták volna a kukába. Minden bizonnyal a szociális részét akarták erősíteni a játéknak, amivel semmi baj, csak ne így tették volna. Mert hogy is néz ki ez az egész?
Van egyszer a szerverkereső - ami szerintem teljesen rendben van - a szokás keresési feltételekkel. Bár a Full és Empty funkciók nem értem mi célt szolgálnak. Miért akarnék a listában teli vagy éppen tök üres szervereket látni? Na miután beállítottuk a feltételeket, indulhat a keresés. A felbukkanó listából aztán kedvünkre mazsolázhatunk, csatlakozhatunk, kedvencekbe menthetjük az adott szervert. Több nem is kell. De miért nem sikerült ezt a játékba implementálni? Miért kell az Origin mellé még a böngészőnek is futnia, hogy minden kör után láthassam a villódzó battle report-ot. Persze csatlakozás után be lehet zárni a böngészőt, de akkor is. Na! Azt hiszem túléltem volna, ha csak a következő játékindításnál állítom be a frissen szerzett dögcédulámat.

Most, hogy túl vagyok a kezdeti őrjöngésen, és kissé lenyugodtam, jöhetnek a tényleges harctéri tapasztalatok.
Gépemet a középkategóriába sorolnám (Intel Pentium E5200 @ 2.50GHz | 4 GB ram | GeForce GTS250), és reméltem, hogy azért még elég lesz a közelgő harmadik rész meghajtásához. Sajnálatos módon a beta eléggé akadozva teljesített, még alacsonyabb beállításokon is. Azért merem remélni, hogy a végleges változat lesz annyira optimalizálva, hogy elérhető lesz a pörgős akció.

A beta alatt ugye némiképp korlátozva vannak a lehetőségek. Játékmódból csak Rush érhető el, max 32 fő, normal módban, járművek nélkül. A fejlődés viszont nincs korlátozva, és az elérhető fegyverek és kiegészítők közül is csak néhány van letiltva.

Amint a játékba kerülünk, automatikusan hozzácsapódunk valamelyik egységhez. És az előző részekkel ellentétben nem váltogathatunk kedvünkre a kis 4 fős alakulatok között. Ez gondolom a csapatjátékot hívatott elősegíteni, megjegyzem, nem sok sikerrel. Az eddigiekhez képest nem tapasztaltam, hogy ez az apró változás összetartóbb csapatokat eredményezett volna.

Még mielőtt tovább boncolgatnám a tényleges játékmenetet, ejtenék pár szót a grafikáról. Mivel ilyen téren kissé korlátozottak voltak a lehetőségeim, a minden effekt maxra húzva képek elmaradnak. De mostanra már amúgy is találni bőven ilyen irományokat. Amit viszont láttam belőle teljesen jó, nekem legalábbis megfelel. Van napfény, füst, szanaszéjjel repülő törmelék és a többi. A környezet rombolhatósága is látványosra sikeredett. Ez lehetőséget ad némi taktikázásra is, mert mennyivel biztonságosabb átkúszni a kirobbantott kerítésen, mint átugrani felette. Ugyanakkor kellemetlen is tud lenni, ha szétlövik a biztonságosnak hitt fedezékünket. Viszont ahogy látom, ez a rombolhatóság továbbra is megmaradt amolyan eye-candy szinten, és inkább csak vizuálisan dobja meg a játékot.
Ha már szóba került a grafika, essen néhány szó a megjelenésről is. A játék egy modern, letisztult, ám kellően látványos felülettel lett megáldva. A menü rendszer, a fegyverek testreszabása, a játékvégi eredménylista, a hud egytől egyig remekül festenek. Bár néha már-már úgy érzem, hogy ez is átmegy eye-candy látványorgiába a sok villódzó effekttel.

Na szóval, visszakanyarodva a játékmenetre. Lássuk csak... Kasztok! Itt annyira látványos változások nem történtek. Bár ez attól is függ, hogy Battlefield 2 óta ki melyik részekkel találkozott. A szerepek azért némiképp módosultak, és ebből adódóan a kasztok felszereléseiben is lett némi változás. Van ugye 4 kaszt: Assault, Engineer, Support és Recon. Az Assault, az egyszerű katona, újdonságként ő felel a csapat egészségi állapotáért is. Az Engineer szerepe nem változott, ő továbbra is egy rakétavetővel és csavarkulccsal osztja az áldást. A Support felel azért, hogy mindenkinek legyen elég muníciója. Végül pedig itt van a Scout, aki, nos, a távolban meghúzódva ritkítja az ellenség sorait.

A fegyverek és a különféle kiegészítők terén bőséges a választék, lesz miért fejlődni. Most már a fegyverek is testreszabhatóakká váltak, aminek köszönhetően rakhatunk rájuk például bipodot, lézert, lámpát és számtalan távcsövet. Így teljes mértékben az adott harctéri helyzethez lehet igazítani a felszerelést. A sötét metróalagutakban például nagyon hatásos tud lenni a lámpa, ami már közepes távolságon is teljesen elvakítja a támadókat, könnyű célponttá téve őket.
Itt beta-ban a mesterlövészpuskák kimondottan veszélyesek tudnak lenni. Ugyanis távcső nélkül is remekül használhatóak, így akár közepes-kis távolságon is hatékonyan le lehet szedni az ellent 1 lövéssel.
A kés továbbra is az alapfelszereltség része. Így a figyelmetlen ellenfelek mögé lopózva látványos animáció keretein belül egyidejűleg metszhetjük át a delikvens torkát és téphetjük le a dögcéduláját.

Az egyik új kütyü, amit szerencsém volt kipróbálni a Recon mobil adó egysége, mely lehelyezés után az egész egység számára új respawn pontot jelent. Igen hasznos kis ketyere, hiszen ahogy nyomulunk előre, egy jól elhelyezett mobil adó sok sok méternyi futástól kímélheti meg az egész egységet.
Aztán ott van a bipod, amely stabilabb célzást biztosít ha van mire kitámasztani a fegyvert. Viszont használat közben oda kell figyelnünk, mert a fedezékhez érve célra tartáskor automatikusan ki lesz támasztva a fegyver, és csak ezután nyithatunk tüzet. Ami adott esetben végzetes lehet számunkra.

A fegyverek és kütyük mellett elérhetőek még különböző specializációk is. Ezeket megnyitva például gyorsabban futhatunk, több lőszert vihetünk magunkkal, vagy éppen jobban leszünk védve a robbanásoktól.

A pályán való mozgás is nagyon jól meg lett csinálva. Futás, hopp, vetődés és hason csúszás a fedezékbe. Látványos, és hangulatos. Az utunkba kerülő tereptárgyakat hasonlóan lendületes módon ugorjuk át.

Visszakerült a kúszás. Így a dús aljnövényzetet kihasználva vígan odakúszhatunk az ellenség orra elé, anélkül, hogy észrevenne. Mesterlövészek örülhetnek. De az öröm nem felhőtlen. Mivel a DICE-nál gondoltak egyet, aminek eredményeképpen a mesterlövész puskák távcsövén tükröződik a fény, így valamelyest könnyebb kiszúrni őket, még nagyobb távolságokról is.

Pontozás. Szinte minden apróságért kapunk pontot, sőt, van hogy extra pontokat is kapunk. Ha például csapattársaink minket választanak respawn pontnak, minden egyes respawn után 10 ponttal leszünk gazdagabbak. Egy jól irányzott gránátnál pedig extra pontok járnak az egyidejűleg cafatokra robbantott ellenfelek után.


Maga a játékmenet, a harc igazán hangulatos, és kellően pörgős. Még így 32 fővel is érezhető, hogy sokan vagyunk. Lövés jobbról, gránát balról, azt se tudjuk hova kapjuk a fejünket, és már halottak is vagyunk, ha nem figyelünk. Olyan igazi csapatjátéknak viszont továbbra sincs nyoma. Bár ezt is szervere válogatja, itt-ott lehet találkozni jól összedolgozó csapatokkal. Iszonyatosan sok a Scout, ebből is látszik, hogy a többség nem igazán csapatjátékos - kivéve persze a géppisztollyal rohangáló közelharci Scout-okat. 64 fővel és járművekkel igazán látványos harcok várhatóak.

A játékban töltött idő alatt ugyan találkoztam 1-2 bug-gal, de az igazán súlyos hibákkal szerencsémre elkerültek. Egyedül az akadozó játékmenet volt az, ami rontott az élményem. De remélem, hogy csak a beta miatt volt.

És azt hiszem ennyi lesz. Így is lehet túl hosszúra sikeredett. Hiába na, nem erősségem a tömör megfogalmazás. :P Szóval köszönet ama kitartó olvasóknak, akik eljutottak idáig. (Ha pedig csak legörgettél, hogy lásd mi van itt a végén, azért csak fél köszönöm jár. De megkaphatod a másik felét, ha néhány dicsérő szóval kommentálod iromány :D)

Bizakodhatunk, hiszen úgy tűnik, hogy méltó folytatást kapunk. De forradalmi újításokat azért ne várjon senki. Amit kapni fogunk, az a megszokott Battlefield hangulat, új, a kor elvárásaihoz igazodó körítéssel, se több, se kevesebb.


avatar #10
Válasz DLIVEKING #9. hozzászólására
Eszembe jutott ez a vicc a komentedről :DD
Az apa benyit a fürdőbe látja a fia sminkeli magát.
-Fiam te buzi vagy ?
-Nem apa, Hercegnő !
ez jo :DDDDDDDDD
;)
avatar #9
DLIVEKING 2011. október 3. 260 hozzászólás 1419.
Válasz X-plosiv_KaKaDu #7. hozzászólására
noverem van, nemtudom atelni ezt :D
Eszembe jutott ez a vicc a komentedről :DD
Az apa benyit a fürdőbe látja a fia sminkeli magát.
-Fiam te buzi vagy ?
-Nem apa, Hercegnő !
avatar #8
SIN 2011. október 3. 2161 hozzászólás 127.
Válasz X-plosiv_KaKaDu #7. hozzászólására
noverem van, nemtudom atelni ezt :D
Nekem sincs bátyám, de látom megint a lényegre sikerült koncentrálni. :xD:
avatar #7
Válasz SIN #6. hozzászólására
"De bizakodásra adhat okot Daniel Matros (DICE közösségi manager) tweet-je(katt), miszerint a végleges verzió már jóval előrébb jár, és sok, a beta-ban tapasztalt hiba már javításra került."
Nincs olyan érzésetek mint amikor a megkapod a bátyád kinőtt melegítőjét?
noverem van, nemtudom atelni ezt :D
;)
avatar #6
SIN 2011. október 3. 2161 hozzászólás 127.
Válasz Tshunin #5. hozzászólására
Köszönöm a dicsérő szavakat, örülök, hogy tetszett az írás. Folytatás? Még akár az is lehet, gondolkodom, hogy miről lehetne még írni :mosoly: Esetleg van valami, amiről még nem esett szó, de szívesen olvasnátok róla?

@DLIVEKING
Chat beállításokkal nem igazán foglalkoztam, így ebben nem tudok segíteni. Ami láthatólag továbbra is működik, az az univerzális Q billentyű. Támadd az A pontot! Ne pofázz, támadj! Kifogytam, lőszert! Dokiiiii!

@X-plosiv_KaKaDu
Való igaz, hogy a játékban hemzsegnek a hibák, de szerencsére részemről nem sikerült igazán komoly hibába belefutni. Persze, láttam olyan csodákat, mint a padlóba olvadt emberke, a csigaként kúszó megnyúlt nyakú katona, vagy éppen a fegyver mellett lebegő tár, az érdekes fekete csíkozódásokról nem is beszélve. Szóval igen, vannak hibák dögivel.

De bizakodásra adhat okot Daniel Matros (DICE közösségi manager) tweet-je(katt), miszerint a végleges verzió már jóval előrébb jár, és sok, a beta-ban tapasztalt hiba már javításra került. Csak ugye nem tehettek naprakész verziót elérhetővé a nagyközönség számára.
Remélhetőleg valóban így van. Ellenkező esetben fennáll a bukás veszélye, amit minden valószínűséggel a DICE is el akar kerülni.
"De bizakodásra adhat okot Daniel Matros (DICE közösségi manager) tweet-je(katt), miszerint a végleges verzió már jóval előrébb jár, és sok, a beta-ban tapasztalt hiba már javításra került."
Nincs olyan érzésetek mint amikor a megkapod a bátyád kinőtt melegítőjét?
avatar #5
Tshunin 2011. október 3. 2 hozzászólás 15973.
Köszönöm a dicsérő szavakat, örülök, hogy tetszett az írás. Folytatás? Még akár az is lehet, gondolkodom, hogy miről lehetne még írni :mosoly: Esetleg van valami, amiről még nem esett szó, de szívesen olvasnátok róla?

@DLIVEKING
Chat beállításokkal nem igazán foglalkoztam, így ebben nem tudok segíteni. Ami láthatólag továbbra is működik, az az univerzális Q billentyű. Támadd az A pontot! Ne pofázz, támadj! Kifogytam, lőszert! Dokiiiii!

@X-plosiv_KaKaDu
Való igaz, hogy a játékban hemzsegnek a hibák, de szerencsére részemről nem sikerült igazán komoly hibába belefutni. Persze, láttam olyan csodákat, mint a padlóba olvadt emberke, a csigaként kúszó megnyúlt nyakú katona, vagy éppen a fegyver mellett lebegő tár, az érdekes fekete csíkozódásokról nem is beszélve. Szóval igen, vannak hibák dögivel.

De bizakodásra adhat okot Daniel Matros (DICE közösségi manager) tweet-je(katt), miszerint a végleges verzió már jóval előrébb jár, és sok, a beta-ban tapasztalt hiba már javításra került. Csak ugye nem tehettek naprakész verziót elérhetővé a nagyközönség számára.
Remélhetőleg valóban így van. Ellenkező esetben fennáll a bukás veszélye, amit minden valószínűséggel a DICE is el akar kerülni.
avatar #4
joiras, cg!
viszont bugoktol hemzseg a jatek! konfigolas , haton fekvo ember akinek merolegesen kiall a fejebol a fegyver es ugy lo, sokszor nemis lovok ra, mert azthiszem, hogy halott. tegnap jatszottam es lovoldoztem 1 teglarakas mogul aztan 1 lab felreppent a fedezekem masik oldalan, neztem mint rozi a moziba, megnezemmar mivan a tuloldalon es 1 fekvo nmy volt aminek az 1ik laba az egnek allt :D akkor vannak olyanok mikor 1es embereknek beragad vhova a skinjuk es lathatatlanul rohangalnak a palyan, vagy nallam volt 1 olyan, hogy 0% hpm volt folyamatosan nyogott a karim 5secenkent elkezdodott a meghalas efektje, de nemhaltammeg es nemtudott megsebezni senki igy vegiggyalogoltam a palyan :D tobbszor volt olyan, hogy valaki moge lopoztam (ventrillon is fennvolt a gyerek) ott all, 2cmre megalltam mogotte zoom 1tar ak 1 tar kp, mondom neki ventrin, hogy ugyan fordulj mar meg ott alltam es nemtudtam leloni...
szal ez a jatek teles teli van meg bugokkal, nemtom lesz e ideuk kijavitani 1 honap alatt, remelem sikerrel jarnak.

amugy ha nemlesz bugos 1 jokis jateklesz!
;)
avatar #3
Drang 2011. október 3. 2730 hozzászólás 86.
Ügyes írás, az egyik legrészletesebb élménybeszámoló, amit olvastam itt a blogok közül. Folytatásra számíthatunk?
Drang over and out!
avatar #2
exair 2011. október 3. 3783 hozzászólás 43.
2 maggal ne reményked szerintem, a vga is nagyon necces
avatar #1
DLIVEKING 2011. október 3. 260 hozzászólás 1419.
Grat jó cikk lett!:)
Am nem tudod,hogy hol lehet beállítani a chat-t gombot?
Mert sose tudok válaszolni vagy parancsolni a társaimnak.