Mumble Nézet News Hasábok Régi Játék oldalak Szolgáltatás oldalak Partner oldalak
Bezárás

CSHU - Hungarian Counter-Strike Portal

Fogadóiroda Tovább

Kredited: 0  |  Találati arányod: 0%

Bioshock: Szárnyalás a múltban...

Cikkek/Interjúk 2013. április 8. IMPHUN 19 hozzászólás 12616 olvasás Címkék: OGC WebShop teszt BioShock Infinite

Az "előzmény" előzménye...

Az első Bioshockban egy átlagos középkorú férfit alakítunk, aki 1960-ban egy repülőgép katasztrófa során a tengerben landol egy a semmi közepén lévő világítótorny közelében. A második rész 8 évvel később játszódik, melyben egy Big Daddy-t alakítunk, akinek a célja, hogy kiderítse mi történt a lányával. De mindez semmit sem számít, mivel az infinite jócskán megelőzi a fent említett eseményeket. Nem a vízbe süllyeszt el, hanem a levegőbe röpít minket.

Bring us the girl! And wipe away the debt

Az úr 1912-es évét írjuk! A hősünk egy Booker Dewitt nevű ex katona és magánnyomozó, akinek meggyűlt a baja egy-két egyéni hitelezővel, éppen egy világító torony felé tart 2 különös útitársával (egy nővel, és egy férfivel). Bookert azzal bízzák meg, hogy hozzon el egy lányt új Columbia repkedő városából, ezért cserébe kiegyenlítik tartozásait! 

Miután kézhez kaptuk a célszemély fényképét, egy pisztolyt, és egyéb segédeszközt útnak indulunk. Fellegekbe szállva felérünk a városba, szembesülünk a csupa szép, és jóval.


 

Columbia éppen a fénykorát éli a hős és látnok Comstock atya vezeti, és teszi csodálatossá az életet. A FINK művek ontja magából a csoda elxírt, a Vigort, és gyártja a város összes termékét a ruhától a fegyverekig. Ebben a paradicsomban is találni elégedetlen "polgárokat". Ugyanis a távolról érkező embereket (Afrikaiak, és Ázsiaiak) tömörítő lázadó csoport a V.O.X próbálja megdönteni a jelenlegi rendszert, és végetvetni a rabszolgaságnak...

Hamar véget ér számunkra a szemlélődés idilje, és menekülnünk kell a helyi hatóságok elől, új Columbia elsőszámú közellensége leszünk.

Tömény, Puska, ruházati eszközök

Az első harcunk során egyből megkapjuk az Infinite egyik leginkább várt eszközét a mágneses forgócsáklyát. Segítségével teherszállító vasúton tudunk száguldozni, vagy egyszerű kampókra tudunk fölkapaszkodni. A harcok során ellenfél likvidálására is használhatjuk. Nem szeretném részletezni a különleges kivégzések esetében betöltött szerepét...

Fejvesztés 3, 2, 1!

A harcok során fegyverarzenálunk természetesen bővülni fog minden földi jóval. A szabvány gépfegyver, a sörétes puska, a mesterlövész puska, és még sok más nyalánkság megjelenik. Fontos megjegyezni, hogy egyszerre csak kettő fegyver lehet nálunk. Érdemes gyorsan dönteni, hogy mit fogunk használni, és fejleszteni, ugyanis a fegyverek fejlesztése nem kevés pénzbe fog kerülni az elején. Ha már a fegyverek fejlesztésénél tartunk, akkor meg kell említeni, hogy optikai és lőszer típusú (elektromos, páncéltörő stb.) tunningot nem alkalmazhatunk, csakis a fegyver viselkedését (visszarúgás, sebzés, tűzgyorsaság) és a tár kapacitását tudjuk növelni.


Az "előző" részekből megismert képességek egy része visszaköszön, kicsit átalakítva, és kapunk még pár új képességet is. Mindegyiknek van másodlagos módja is, amivel vagy csapdát állíthatsz, vagy eltérítheted a rád irányított ólom mennyiséget egy kijelölt célpontra, aki vélhetően belerokkan a szeretettől. Képességeink másodlagos használatával a játék során szép lassan elpusztíthatatlanná válunk. A képességek kapcsán változás, hogy az Infiniteben nem EVE hajtja a képességünket, hanem egy úgy nevezett SALT nevű anyag, ami szinte minden ihatóban megvan kivétel a víz, és az alkohol.

A VIGOR avagy a varázslatok rendszere szintén egy vonal. Az elektromossággal, a tüzzel, és a megszálló képességgel (áttéríti a mi oldalunkra, rövid időre az ellenfelet) volt szerencsém találkozni. Az elektromos Vigor esetében például elektromos kristályt lehet ledobni a földre. Ha duplázzuk az adagot, akkor egyfajta elektromos botló aknát csinálunk, amivel ha szerencsénk van, akkor ledönthetjük a lábáról az ellenfelünket.

Nem láttam szebb felhőt idén

A Grafika nagyon szép alacsony részletességen és a legmagasabb beállítások mellett is. Az Irrational Games ügyelt arra, hogy ne csak azok élvezhessék a játékukat, akik mini Pakssal rendelkeznek otthon. A világ nagyon jól kidolgozott, ügyeltek rá, hogy a karakterek korhűen nézzenek ki,  hangulatos lett. A játék során a különböző időjárási változások, mint például egy vihar részletesen ábrázolt, lenyűgöző. 

A szereplők kidolgozottsága terén van egy kis hiányoság, ugyanis ellenfeleink, vagy mind rokonok, vagy csak három arcra jutotta költségvetésből. Sajnos nagyon monotonná tud válni az, hogyha ugyanazokat az arcokat kapjuk el egyfolytában. Egy parti jelenetnél lettem figyelmes egy gyermekét karjában tartó anyára, amint a semmibe meredve néz. Három percig figyeltem, hogy lesz-e valami változás, de semmi. Nem pislogtak, vagy mozogtak.


Hazudj Pinókkió!! Hazudj!

 

Véleményem a játékról *SPOILER ALERT*

Történet:

Azt kell mondanom, hogy Dr. Emmet Braun régen fogná a fejét, de ne szaladjunk előre. A célunk megmenteni egy lányt, akinek a neve Elizabeth. Ő nem egyszerű lány, ugyanis egy idő lord... oké rossz vicc, de valamennyire igaz. Megvan az a különleges képessége, hogy a tér-idő kontinuum hasadásain keresztül más valóságokból tárgyakat tud áthozni a mi valóságunkba. Arra is képes, hogy átjárót nyisson egy másik helyre, vagy időbe. Megmentése után a vele történő beszélgetések viszik tovább a sztorit. Közben megismerhetjük Bookert, hogy mit csinált mielőtt elvállalta a mentőakciót, és sokat megtudhatunk Elizabeth-ről is, aki mesél arról, hogy mit csinált a toronyban, és már a legelején elmondja nekünk a legnagyobb álmát, hogy el akar jutni Párizsba...

Harcrendszer

Felemásra sikerült, jó és rossz is akad a játék harcrendszerében. Kidobták a dinamikus életet, ez jó, viszont itt jön egyből is a rossz, ugyanis ha meghalunk, akkor ott helyben Elizabeth újraéleszt. Ezt a pénztárcánk bánja, ami még nem is lenne nagy kár, viszont így a játék olyan mintha dinamikus élettel játszanánk, mert az ellenfeleink száma marad annyi, mint amikor meghaltunk, az életük szintúgy... A fegyverekkel különösebb baj nincs, leszámítva az idegesítően kevés lőszert.
Tipp: Elizabeth amellett, hogy őt kell megmentenünk nagy segítséget nyújthat. Ha "alkalmanként" kifogyunk a lőszerből, és közelünkben van, akkor egy interakcióval lőszerhez juthatunk tőle. Ugyanígy támogathat minket, amikor alacsony az életünk, vagy a salt szintünk.  A lőszer éhség csillapítására érdemes felfedezni a hasadások által létrehozott különböző fedezékeket, amik általában lövegtornyokat, medic ládákat, és lőszeres hordókat rejtenek.

Ellenfelek

Az alap gyalogosok eléggé egysíkúak, vagy automata fegyver van a kezükben, vagy sörétes puska. A speciális ellenfelekről érdemes külön szót említeni.

Az első ilyen fajta a tömör páncélban lévő láng Vigort használó "tüzelő". Fő profilja a közép távoli harc, de képes arra, hogy a közvetlen közelében lévőket is megsüsse egy területi varázslattal. Tipp: Érdemes óvatosnak lenni, ugyanis ha kevés az életereje, akkor átmegy kamikaze üzemmódba, és próbál a közeledben felrobbanni.

A második ellenfelünk a közelharci támadásokra specializálódott temetőbe illő manus, a "Sírásó".
Ezt az ellenfelet nem egyszer fogjuk a pokolba kívánni a madarai, és a teleportációs képessége miatt, de mint mindenkinek neki is megvan a gyengepontja.

A harmadik enemy, Big Daddy utánzat, Handy Man. Félig ember félig gép, aki két ütésből eltehet minket láb alól, ha nem vigyázunk. Különleges képessége, hogy a közelében lévő ellenfeleket felénk hajigálja. A mágnes vasutat feltölti elektromossággal, és ezzel olykor arra kényszerít minket, hogy felfüggesszük a zakatolásunkat rajta.

Tulajdonképpen van egy negyedik is, de az maradjon meglepetés...

Meglátásom szerint az ellenfelek gyengére sikerültek, sajnos nem sok eredetiség van bennük, mintha keserves kínszenvedéssel alkották volna meg őket.

Grafika:
Nagyon szép, én nem láttam szebb huszadik század elején játszódó futurisztikus játékot. Látszik, hogy a fejlesztők ügyeltek arra, hogy a város építészete, és a minden karaktere úgy nézzen ki, mintha most lépett volna elő a korabeli képekről. Apró szépséghiba, hogy a főbb karaktereken kívül a nem játékos karakterek mimikája elég fapados. A legjobban kidolgozott szereplő Elizabeth. A történet elejétől figyeltem az arcát, és megmentése után az ingame átvezetőkbeni beszélgetések után folyton változott. Nagyon kifejező, ugyanis ha nem tetszett neki valami, akkor az adott pálya szakaszon, dühösen tekintett vissza. Míg ha valami jó dolog történt, akkor megenyhült, és sokkal szelídebben pislogott rám. Szóval, ha valami, ami igazán kiemelkedik a játékból az Elizabeth. Nem csoda, hogy a fejlesztők dicsekedtek is vele. Látszik, hogy milyen sokat foglalkoztak a lány karakterével.

A végszó

Szerintem a Bioshock:Infinite egy jó lövölde nagyszerű történettel, aki nem csak lövöldözni szeretne, annak ajánlom a játékot, és ne felejtsétek el megnézni a Vissza a jövőbent, ha meg akarjátok érteni a történet egy-két miértjét.

Pontozás: 9.4

Pro:
Nagyszerű történet
Lenyűgöző grafika
Jól kidolgozott fő karakterek
Nincs dinamikus élet

Kontra:
Csakis automatamentés lehetséges
Mellék karakterek kidolgozatlanok
Unalmas ellenfelek

A Bioshock Infinite tesztpéldányt a Cenega bocsátotta rendelkezésünkre, köszönet érte!

avatar #19
adidasnmd1 február 15. 09:31 81 hozzászólás 3203.
chrome hearts
nike air huarache
michael kors outlet
michael kors outlet
yeezy boost
ralph lauren online,cheap ralph lauren
tiffany & co
adidas superstar
http://www.airjordanretro.uk
adidas neo
hermes belts for men
chrome hearts
adidas nmd uk
tiffany and co outlet online
yeezy shoes
adidas nmd
adidas nmd
kobe sneakers
toms outlet store
louboutin shoes
true religion jeans
adidas tubular
michael kors factory outlet
yeezy boost
fitflops
nike huarache
kobe basketball shoes
michael jordan shoes
huarache shoes
skechers shoes
nike zoom
nike roshe uk
timberland outlet
atlanta falcons jersey
adidas nmd
tiffany and co
yeezy boost 350
timberland boots
air jordan shoes
ralph lauren online
reebok outlet
tiffany and co outlet
michael kors outlet
hermes belt for sale
nike huarache
cheap ralph lauren
michael kors outlet store
yeezy boost
クロムハーツ
lacoste outlet
adidas stan smith
yeezy shoes
yeezy sneakers
nike roshe run
kobe 9
michael kors handbags
fitflops clearance
patriots jersey
air jordan retro
longchamp le pliage
nike huaraches
jordan retro
michael kors outlet online
adidas tubular runner
jordans for cheap
adidas stan smith sneakers
michael kors outlet online
cheap basketball shoes
yeezy shoes
kobe basketball shoes
timberland outlet
nike air huarache
links of london
adidas tubular sale
longchamp outlet
yeezy boost
nfl jerseys from china
tiffany and co jewellery
adidas ultra boost uncaged
cheap jordans
falcons jersey
longchamp handbags
michael kors handbags clearance
longchamp handbags
kobe shoes
longchamps
cheap tiffanys
kobe shoes
michael kors outlet online
vera bradley outlet sale 2016
links of london sale
yeezy boost 350
nike dunks shoes
cheap jordans
nike air max thea
michael kors uk
ralph lauren uk
yeezy boost 350
nike polo shirts
nike huarache
cheap air jordans
http://www.tiffanyand.co.uk
nike huarache
yeezy boost
kobe 11
michael jordan shoes
cheap authentic jordans
nike air zoom
http://www.tiffanyandcojewellery.us.com
huaraches shoes
roshe run
chrome hearts online store
adidas nmd
jordan shoes
huarache shoes
air jordan shoes
yeezy boost 350
yeezy boost 350 v2
lacoste outlet
adidas online shop
adidas stan smith shoes
nike zoom
adidas superstar shoes
lacoste online shop
reebok shoes
longchamp sale
air jordan shoes
http://www.kobebasketballshoes.us.com
nike polo
jordan shoes
adidas ultra boost
air yeezy
retro jordans
cheap watches,cheap rolex watches,rolex watches for men,buy rolex online
yeezys
brady jersey
michael kors outlet store
nike huarache
chrome hearts online
louboutin shoes uk
adidas superstar shoes
http://www.michaeljordanshoes.us.com
skechers outlet
chrome hearts
lacoste polo shirts
fitflops sale clearance
timberland boots
yeezy boost 350
chrome hearts online
nike roshe run
true religion outlet
Kanye West shoes
yeezy boost 350 v2
kobe 11
polo lacoste
salomon speedcross
nike air huarache
http://www.kobeshoes.uk
salomon
nike roshe one
cheap rolex watches
hogan outlet
skechers outlet
authentic jordans
michael kors
longchamp bags
tiffany and co outlet
adidas nmd online
adidas ultra boost
michael kors outlet
yeezy boost 350
skechers outlet store
tiffany online
jordan shoes
longchamp uk
adidas nmd runner
michael kors handbags
adidas ultra
hermes belt
yeezy boost 350 v2
hogan outlet online
michael kors factory outlet
cheap nfl jerseys
ultra boost
michael kors
cheap jordans
adidas superstar
skechers shoes
longchamp uk
air jordan
lacoste outlet
michael kors outlet online
chrome hearts online
tiffany online
michael kors handbags outlet
links of london
tiffany and co uk
adidas yeezy boost
cheap air jordan
michael kors outlet
kobe bryant shoes
adidas stan smith
ralph lauren online
http://www.cheap--jordans.us.com
nike air zoom
longchamp handbags
michael kors purses
cheap retro jordans
nike zoom running shoe
jordans for cheap
links of london outlet store
http://www.jordanretro.uk
longchamp bags
yeezy boost 350
adidas tubular
cheap real jordans
nike dunks
michael kors handbags
cheap jordans
tiffany jewelry
tiffany and co uk
adidas ultra boost
hermes belt
adidas neo
skechers uk
new england patriots jersey
cheap jordan shoes
longchamp outlet
toms outlet
tiffany and co
fitflops
tiffany jewelry
http://www.tiffanyandcooutletonline.us.com
yeezy boost
vera bradley outlet
nike huarache
kobe 9
longchamp outlet
true religion jeans
kobe shoes
air max thea
basketball shoes,cheap basketball shoes,nike basketball shoes,cheap jordan basketball shoes
michael kors handbags
chrome hearts online
true religion jeans
roshe shoes
true religion sale
michael kors handbags
avatar #18
pampo 2013. április 9. 929 hozzászólás 395.
Válasz Fygaroo #16. hozzászólására
Egyszer azért majdnem kirúgtam magam alól a széket az Infinite alatt. Amikor egyszer megfordulva (ha jól emlékszem zeppelint kormányzol előtte) az arcodba visít egy enemy xD Na arra nem számítottam : )
Mondjuk csak 1 ilyen rész volt benne szerencsére, de akkor én is nagyon benyan-nyantam :vigyor:
avatar #17
blbl 2013. április 9. 11 hozzászólás 8526.
Válasz BlacK_Bear #14. hozzászólására
Én annál a jelenetnél megijedtem már nem is emlékszem hány éves lehettem akkor. De most így 17 éves fejjel már semmitől nem félek. Slendert Faarccal viszem végig. Amnesia, szintén akármelyik custom story-t. De a Fear életem első horror játéka, havernál toltam először 10 éves koromban, rettenetesen féltem. Főleg amikor megjelent a kislány akkor szívem 200-t verte. De azóta ez már elmúlt sajnos, pedig jó lenne rettegni egy picit.

Majd talán az Amnesia: Machine for Pigs "megrémiszt" vagy esetleg az OutLast nevezetű horror játék. Lényeg, hogy bizakodva nézek az idei horror játékok felhozatal elé. :)

Bioshock-hoz vissza térve egy picit.
Csak nekem nem tetszik a játék annyira. Lehet, hogy velem van a baj.
Slender csak addig ijesztő még el nem olvasod a manualt, onnantól csak arról szól az egész, hogy mész előre :D
Nem baj hogy nem tetszik, mindenkinek más az ízlése, és legalább ki tudtad fejteni hogy miért nem tetszik, nem csak leszaroztad, amit sajnos igen sok embernél látok.
avatar #16
Fygaroo 2013. április 9. 661 hozzászólás 559.
Válasz BlacK_Bear #7. hozzászólására
Horror elem alatt pont ezt értettem, egyszer kétszer volt olyan, hogy megijedtem és akkor a Bioshock így írta be magát a szívem azon csücskébe ahol a jó játékokat tartom, de ez az Infinite számomra nem hozta azt a színvonalat vissza amit a Rapture alkotott. Igazad van azzal, hogy a Rapture-nek ez a komor sötét világ hozott "sikert", de Columbiának meg ez a mindenki boldog és persze vallásos ("Mi lenne velünk vallás nélkül"), annyira nem az én világom, jobban szeretem ezeket a kicsikét lepusztult, vagy éppen valami nagy dolog után játszódó játékokat. Minden esetre kíváncsian várom a DLC-ket ( Mi lenne velünk FIZETŐS DLC-ék nélkül, ó drága Világ).

Hátha lesz egy olyan DLC ami már konkrétan a teljes egészében lepusztult Columbiában fog játszódni, akkor fogom igazán szeretni a játékot.
Egyszer azért majdnem kirúgtam magam alól a széket az Infinite alatt. Amikor egyszer megfordulva (ha jól emlékszem zeppelint kormányzol előtte) az arcodba visít egy enemy xD Na arra nem számítottam : )
It's a shame we have to die my dear, Noone's getting out of here alive this time...
avatar #15
action12 2013. április 8. 94 hozzászólás 2949.
Ez a játék egy átverés: én egy akciójátékra készültem, helyette viszont kaptam egy baromi jó filmet. :mosoly:
Lövöldözős játéknak tényleg nem nagy szám, de a hangulata és a története zseniális. :mosoly:
avatar #14
BlacK_Bear 2013. április 8. 78 hozzászólás 3277.
Válasz blbl #13. hozzászólására
Igen, emlékszem arra az ominózus részre, először igazából csak zavart hogy nem látok semmit, nem tudtam hogy lőjem így lesz szerencsétleneket, megijedni nem igazán tudtam a jeleneten :D
Lehet csak én "nőttem ki" a horror stílust (FEAR-t majdhogynem kacagva vittem végig), nem igazán tudnak lázba hozni az ilyen "hú most de rád ijesztünk" stílusu jelenetek/játékok. Csak sajnos rossz szokásom, hogy sokszor összekeverem a horrort a nyomasztóval. Valóban igazad van, a Bioshock részben horror is, bár összefosatni nem akarta az embert. Viszont egy valóban nyomasztó és morbid hangulatú játékban, mint az Amensia, azért már megizzad az ember :D
Én annál a jelenetnél megijedtem már nem is emlékszem hány éves lehettem akkor. De most így 17 éves fejjel már semmitől nem félek. Slendert Faarccal viszem végig. Amnesia, szintén akármelyik custom story-t. De a Fear életem első horror játéka, havernál toltam először 10 éves koromban, rettenetesen féltem. Főleg amikor megjelent a kislány akkor szívem 200-t verte. De azóta ez már elmúlt sajnos, pedig jó lenne rettegni egy picit.

Majd talán az Amnesia: Machine for Pigs "megrémiszt" vagy esetleg az OutLast nevezetű horror játék. Lényeg, hogy bizakodva nézek az idei horror játékok felhozatal elé. :)

Bioshock-hoz vissza térve egy picit.
Csak nekem nem tetszik a játék annyira. Lehet, hogy velem van a baj.
"Nagyon kúszik fel geci" by Bazso
avatar #13
blbl 2013. április 8. 11 hozzászólás 8526.
Válasz BlacK_Bear #10. hozzászólására
Nem tudom, hogy képben vagy-e azzal a jelenettel amikor az első részben a Kórházban vagy és azt hiszem a shotit kapnád meg ( nem vagyok benne 100%-ig biztos) Egyszer csak lekapcsolt a lámpa és semmit sem láttam, csak egy körben. Csak a hangot hallottam, hogy valami rohangál mellettem és nevet, hirtelen rám ugrott. Ne ez volt az a jelenet ahol megijedtem.

Amúgy meg az Amnesiaból nem tudsz olyan Custom storyt mondani amit ne vittem már ki. Penumbra-t is kivittem már párszor az összes részt. És valami történ velem az elmúlt időben de nem tudok megijedni már semmitől.

Meg a Horror része a játéknak a "zombi" emberek, nem hinném, hogy bármely Hello Kitty kalandjaiban található horror. (Én ezen ok szerint kategorizálom a játékokat. Ha van benne zombi, vagy valami böszem ocsmány lény akkor az már szerény személyemnek horrort jelent.) Most jöhet az, hogy "egy csomó játékban vannak zombik meg bőszme ocsmány lények", "akkor most az is horror? "
Válaszom az lenne, hogy: Nem minden esetben.
Ha például alapból úgy adják, ki hogy EPICÜBERHIHETETLEN Horror játék akkor azt elfogadom annak. De ha pl.: Diablo (akárhanyadik) részében ott mászkál egy zombi az még nem horror.

Számomra még függ attól is, hogy milyen a körítése a játéknak.

Pl.: Fear- Horror (számomra)
Jericho - Nem horror
AVP - Nem horror
stb.
Igen, emlékszem arra az ominózus részre, először igazából csak zavart hogy nem látok semmit, nem tudtam hogy lőjem így lesz szerencsétleneket, megijedni nem igazán tudtam a jeleneten :D
Lehet csak én "nőttem ki" a horror stílust (FEAR-t majdhogynem kacagva vittem végig), nem igazán tudnak lázba hozni az ilyen "hú most de rád ijesztünk" stílusu jelenetek/játékok. Csak sajnos rossz szokásom, hogy sokszor összekeverem a horrort a nyomasztóval. Valóban igazad van, a Bioshock részben horror is, bár összefosatni nem akarta az embert. Viszont egy valóban nyomasztó és morbid hangulatú játékban, mint az Amensia, azért már megizzad az ember :D
avatar #12
pedalgep 2013. április 8. 969 hozzászólás 376.
ez a játék szigorúan tízpertíz
avatar #11
pampo 2013. április 8. 929 hozzászólás 395.
Nagyon jó játék volt! Viszont azt olvastam, hogy Ken Levinéknek meg kellett változtatni a játék befejezését, mert egy vallásos kolega felmondással fenyegetőzött. Kíváncsi lennék, hogy mi lett volna az eredeti befejezés... (Így is bazi nagyot ütött, talán még a Közönséges bűnözők c. film után volt az, hogy valami ennyit járt a fejemben)
avatar #10
BlacK_Bear 2013. április 8. 78 hozzászólás 3277.
Válasz blbl #9. hozzászólására
Azért az hogy egyszer-kétszer megijedsz egy játékban, mert nem számítottál arra, hogy ott kiugrik egy ellenfél, még nem feltétlenül horror elem :D Én speciel egyszer sem ijedtem meg a játék alatt. Más dolog a nyomasztó, és a horror.
De ha nagyon szereted a jó sztori és a horror keverékét, ajánlom az Amnesia: The Dark Descent-et. (Ha jól tudom, a Penumbra sorozat is tőlük származik, nem játszottam vele, de azt beszélik, az is ugyan is olyan jó mint az Amnesia.)
Nem tudom, hogy képben vagy-e azzal a jelenettel amikor az első részben a Kórházban vagy és azt hiszem a shotit kapnád meg ( nem vagyok benne 100%-ig biztos) Egyszer csak lekapcsolt a lámpa és semmit sem láttam, csak egy körben. Csak a hangot hallottam, hogy valami rohangál mellettem és nevet, hirtelen rám ugrott. Ne ez volt az a jelenet ahol megijedtem.

Amúgy meg az Amnesiaból nem tudsz olyan Custom storyt mondani amit ne vittem már ki. Penumbra-t is kivittem már párszor az összes részt. És valami történ velem az elmúlt időben de nem tudok megijedni már semmitől.

Meg a Horror része a játéknak a "zombi" emberek, nem hinném, hogy bármely Hello Kitty kalandjaiban található horror. (Én ezen ok szerint kategorizálom a játékokat. Ha van benne zombi, vagy valami böszem ocsmány lény akkor az már szerény személyemnek horrort jelent.) Most jöhet az, hogy "egy csomó játékban vannak zombik meg bőszme ocsmány lények", "akkor most az is horror? "
Válaszom az lenne, hogy: Nem minden esetben.
Ha például alapból úgy adják, ki hogy EPICÜBERHIHETETLEN Horror játék akkor azt elfogadom annak. De ha pl.: Diablo (akárhanyadik) részében ott mászkál egy zombi az még nem horror.

Számomra még függ attól is, hogy milyen a körítése a játéknak.

Pl.: Fear- Horror (számomra)
Jericho - Nem horror
AVP - Nem horror
stb.
"Nagyon kúszik fel geci" by Bazso
avatar #9
blbl 2013. április 8. 11 hozzászólás 8526.
Válasz BlacK_Bear #7. hozzászólására
Horror elem alatt pont ezt értettem, egyszer kétszer volt olyan, hogy megijedtem és akkor a Bioshock így írta be magát a szívem azon csücskébe ahol a jó játékokat tartom, de ez az Infinite számomra nem hozta azt a színvonalat vissza amit a Rapture alkotott. Igazad van azzal, hogy a Rapture-nek ez a komor sötét világ hozott "sikert", de Columbiának meg ez a mindenki boldog és persze vallásos ("Mi lenne velünk vallás nélkül"), annyira nem az én világom, jobban szeretem ezeket a kicsikét lepusztult, vagy éppen valami nagy dolog után játszódó játékokat. Minden esetre kíváncsian várom a DLC-ket ( Mi lenne velünk FIZETŐS DLC-ék nélkül, ó drága Világ).

Hátha lesz egy olyan DLC ami már konkrétan a teljes egészében lepusztult Columbiában fog játszódni, akkor fogom igazán szeretni a játékot.
Azért az hogy egyszer-kétszer megijedsz egy játékban, mert nem számítottál arra, hogy ott kiugrik egy ellenfél, még nem feltétlenül horror elem :D Én speciel egyszer sem ijedtem meg a játék alatt. Más dolog a nyomasztó, és a horror.
De ha nagyon szereted a jó sztori és a horror keverékét, ajánlom az Amnesia: The Dark Descent-et. (Ha jól tudom, a Penumbra sorozat is tőlük származik, nem játszottam vele, de azt beszélik, az is ugyan is olyan jó mint az Amnesia.)
avatar #8
Underyx 2013. április 8. 83 hozzászólás 3150.
"[A Bioshock Infinite] nagyon szép, én nem láttam szebb huszadik század elején játszódó futurisztikus játékot." Mert aztán olyan nagyon nagy konkurrencia van a kategóriában :D—Bár mondjuk itt volt ez a gyönyörű mondat is: "Egy parti jelenetnél lettem figyelmes egy gyermekét karjában tartó anyára a semmibe meredve néz."
avatar #7
BlacK_Bear 2013. április 8. 78 hozzászólás 3277.
Válasz blbl #6. hozzászólására
A "horror elem" helyett az első két résznél inkább arról volt szó, hogy ott már végbe ment a katasztrófa, mindenütt azt a sötét képett kaptad vissza, amivé Rapture alakult (minden szét van rombolva, a 'génmutált' Splicer-ek, Big Daddyk a Little Sisterekkel minden felé,stb.) Viszont Infinite-nél egy, virágzó városba érkezünk, ahol mindenki boldog, élvezi az életet. Aztán persze itt is megvan a "csoda város" sötét oldala,aka Vox Populi, de még mindig más, mint egy mondhatni zombik által ellepet vízalatti város.
Egyszerűen nem illett volna ide Rapture sötét, komor hangulata.
Félreértéss ne essék, imádom az első két részt, egyik kedvenc szériám mai napig, nagyon jó volt az a hangulat, illett az egész játékhoz, viszont itt teljesen más világba kerül az egész koncepció. Tökéletesen illett a játékhoz ez a hangulat, így tudta jól vissza adni Columbia egészét.
Horror elem alatt pont ezt értettem, egyszer kétszer volt olyan, hogy megijedtem és akkor a Bioshock így írta be magát a szívem azon csücskébe ahol a jó játékokat tartom, de ez az Infinite számomra nem hozta azt a színvonalat vissza amit a Rapture alkotott. Igazad van azzal, hogy a Rapture-nek ez a komor sötét világ hozott "sikert", de Columbiának meg ez a mindenki boldog és persze vallásos ("Mi lenne velünk vallás nélkül"), annyira nem az én világom, jobban szeretem ezeket a kicsikét lepusztult, vagy éppen valami nagy dolog után játszódó játékokat. Minden esetre kíváncsian várom a DLC-ket ( Mi lenne velünk FIZETŐS DLC-ék nélkül, ó drága Világ).

Hátha lesz egy olyan DLC ami már konkrétan a teljes egészében lepusztult Columbiában fog játszódni, akkor fogom igazán szeretni a játékot.
"Nagyon kúszik fel geci" by Bazso
avatar #6
blbl 2013. április 8. 11 hozzászólás 8526.
Válasz BlacK_Bear #5. hozzászólására
Én meg azt mondom, hogy a Bioshock 1 és a 2 sokkal jobb mint az Infinite. Míg az 1-ben és a 2-ben volt egy kis Horror elem, az tette igazán jó minőségűre a játékot, mindehhez hozzá jött a Rapture csodálatos vízalatti világa ami a maga korában lenyűgöző volt. Infinte-ban megértem, hogy a Rapture-t leakarták cserélni. Meg is tették. De ha az Infinite-ba egy kis horrort csempésztek volna bele, akkor lett volna igazán ütős. És ténlyeg a Single sem rossz de minél előbb vidd ki a Bioshock 1-2-t.
A "horror elem" helyett az első két résznél inkább arról volt szó, hogy ott már végbe ment a katasztrófa, mindenütt azt a sötét képett kaptad vissza, amivé Rapture alakult (minden szét van rombolva, a 'génmutált' Splicer-ek, Big Daddyk a Little Sisterekkel minden felé,stb.) Viszont Infinite-nél egy, virágzó városba érkezünk, ahol mindenki boldog, élvezi az életet. Aztán persze itt is megvan a "csoda város" sötét oldala,aka Vox Populi, de még mindig más, mint egy mondhatni zombik által ellepet vízalatti város.
Egyszerűen nem illett volna ide Rapture sötét, komor hangulata.
Félreértéss ne essék, imádom az első két részt, egyik kedvenc szériám mai napig, nagyon jó volt az a hangulat, illett az egész játékhoz, viszont itt teljesen más világba kerül az egész koncepció. Tökéletesen illett a játékhoz ez a hangulat, így tudta jól vissza adni Columbia egészét.
avatar #5
BlacK_Bear 2013. április 8. 78 hozzászólás 3277.
Válasz n1ven #4. hozzászólására
Egy Single-Player játéknál én mindig a történetet helyezem előtérbe, az elődjeivel nem játszottam, de az Infinite teljes mértékben lenyűgözött, a történet a földhöz csapott, nem is egyszer. Kissé rövid, de teljes mértékben megéri a pénzét.
Én meg azt mondom, hogy a Bioshock 1 és a 2 sokkal jobb mint az Infinite. Míg az 1-ben és a 2-ben volt egy kis Horror elem, az tette igazán jó minőségűre a játékot, mindehhez hozzá jött a Rapture csodálatos vízalatti világa ami a maga korában lenyűgöző volt. Infinte-ban megértem, hogy a Rapture-t leakarták cserélni. Meg is tették. De ha az Infinite-ba egy kis horrort csempésztek volna bele, akkor lett volna igazán ütős. És ténlyeg a Single sem rossz de minél előbb vidd ki a Bioshock 1-2-t.
"Nagyon kúszik fel geci" by Bazso
avatar #4
n1ven 2013. április 8. 466 hozzászólás 837.
Egy Single-Player játéknál én mindig a történetet helyezem előtérbe, az elődjeivel nem játszottam, de az Infinite teljes mértékben lenyűgözött, a történet a földhöz csapott, nem is egyszer. Kissé rövid, de teljes mértékben megéri a pénzét.
avatar #3
Drang 2013. április 8. 2740 hozzászólás 85.
Köszönet a bemutatóért! :kacsint:
Drang over and out!
avatar #2
-boE- 2013. április 8. 3633 hozzászólás 48.
nyan-nyana kis game!
összekólázott ruhák lógnak a fregolin
avatar #1
Fygaroo 2013. április 8. 661 hozzászólás 559.
Ha szigorúan FPS-ként nézzük, akkor nem a legjobb játék a piacon, és aki csak szeretne lövöldözni egy jót, az ne vegye meg.
Ellenben a történet, amit elmesél (egy kis odafigyeléssel és jókora angoltudással felvértezve) lebilincselő. Persze aki játszott már a korábbi részekkel sejtheti, hogy észvesztő csavar lesz a játék végén. Töredelmesen bevallom nekem is szükségem volt egy kis online segítségre (google: Bioshock infinite ending explained), hogy minden részlet összeálljon, bár a nagyja tiszta volt.
A játék utolsó félórája megérdemel pár szót: itt szinte az FPS jelleg abszolút eltűnik, és egyfajta interaktív filmbe csöppenünk. Ha tudtuk/tudjuk követni az eseményeket idáig, ez a rész TELJESEN be fog szívni minket. Egy az egyben azonosulni tudtam a környezettel, és minden egyes új "jelenetnél" leesett az állam.
Összefoglalva: kezdő angolosoknak nem ajánlom amíg nincs belőle fordítás, azonban mindenki másnak igen. Az elvárásoknak megfelelően korszakalkotó harmadik (és sejtésem szerint záró) részt hozott a Bioshock.
It's a shame we have to die my dear, Noone's getting out of here alive this time...