Mumble Nézet News Hasábok Régi Játék oldalak Szolgáltatás oldalak Partner oldalak
Bezárás

CSHU - Hungarian Counter-Strike Portal

Fogadóiroda Tovább

Kredited: 0  |  Találati arányod: 0%

Régen minden jobb volt?

Médialesen 2013. augusztus 19. shaddam 25 hozzászólás 13485 olvasás Címkék: konzol PC

Régen minden jobb volt?

A NeoGaf egyik fórumában bukkantam TotalBiscuit egy videójára amiben a FPS-ek visszafejlődéséről ír. Alapjáraton se bírtam az ál elitista stílusát, a #PS4nodrm twitter kampányban részvevők semmirekellőknek titulálása után (szeretném hinni, hogy nekem is annyi szerepem volt a Microsoft legyőzésében, mint egy D-Day-t megjárt katonának a háború befolyásolásában) meg is fogadtam hogy azonnal ignorálom is. Ennek ellenére videója érdekes témát boncolgat, szerintem teljesen rossz, a rá jellemző ál elitista nézőpont okán. Igyekszem leírni hogy miért is látom én ezt így.

Emlékszem a BF3 Operation Metro trailerétől hogy elélvezett mindenki, mert az RPG lángja megvilágítja a falakat

Nehéz dolog ezekről írni, hiszen a nosztalgia köde nagyon sok, manapság minden kultúrembert falkaparásra kényszerítő apróságot elfed (Ha nem hiszed állj neki a Contra 3 első pályájának). Nyár elején tervbe vettem, hogy végigjátszom az Unrealt, majd a Return to Na Palit. Tudatosan nekikészültem, megkerestem milyen cfg gányolással maximalizálom az fps-t 60-ra, mert az 500 mellett játszhatatlan, biztos ami biztos alapon feltettem egy textúra modot (néhol csak  néztem milyen pofás egy 1997-es játék) és nekiálltam játszani. A játék nagy részét úgy élveztem, mint évekkel ezelőtt, volt pár hely ahol a hajam téptem, mert a youtube végigjátszás nem segített (nem is értem újságból hogy lehetett ezeket megoldani). Aztán egy idő után eltűnt a nosztalgia köde és feltűntek a játék hülyeségei. Akkoriban nem volt divat a checkpoint rendszer, ez tiszta sor, egy idő után már reflexszerűen mentettem. Azonban feltűnt hogy rengeteg pályán gyakorlatilag körbe körbe járatnak kapcsolókat piszkálni, sok helyen ilyenkor újra tele lett az útvonal skaarjokkal. A pályák minimális logikát nélkülözve követik egymást. A középkori kastély után a pokolban megölünk egy szárnyas izét, majd egy lifttel egy űrhajó rakterébe kerülünk. Persze tudom hogy a játék fejlesztése nem volt zökkenőmentes, rengeteg kódot kukáztak, majd tettek vissza mégis. A pályák elején kiírják a készítő nevét, más ember pedig más stílust eredményez.

Visszafejlődött volna az FPS műfaja mert a CoD-ban a tálib irtás után nem egy plútói kutatóbázison írtjuk a náci zombikat, közben keresgélve a zöld, piros, és kék adatkártyákat amik egy-egy ajtót nyitnak? Nem hinném.

A játék nagyrészében próbáltuk megtalálni a kapcsolót, majd azt hogy mit nyitott ki

Szinte minden dolog, az ismétlődő helyszíneken történő „backtracking”, az ilyen-olyan segítség nélküli kapcsoló keresgetések megmagyarázhatóak a kor technikájával. Az akkori hardverek és fejlesztők se voltak arra készek hogy egy olyan folyosót, ahol egyszer megyünk el, és lehet nem is oda nézünk ahova szeretnék megtöltsenek annyi aprósággal mint pl a Last of Us esetében. Akkoriban kevesebb pénzből készültek a játékok, az emberke kevésbé voltak specializálódva. Nem volt checkpoint rendszer és autosave? Akkoriban a konzolok memóriakártyára mentettek, amin értékes volt a mentés helye, még szép hogy csak bizonyos helyeken, rákérdezések hada után enged menteni. A Vice City ismerős? Pc-n sok játékban ott volt a quicksave és a quickload, oldd meg ahogy akarod. Ha reménytelen helyzetben mentettél, kezdődhet elölről a pálya.

Hiszem, hogy elképzelhetetlen lett volna, akkoriban másfél évig egy embert arra tartsanak, hogy Batman köpenye miként mozogjon, mint az Arkham Asylumban. Ilyen körülmények között hogyan hosszabbítod meg a játékod 15-20 órásra? Beraksz egy csomó keresgélnivalót, titkos átjárót a labirintusnak is beillő pállyára és bízol benne, hogy az újságok havi bontásban közlik a végigjátszást.

Mégis visszafejlődtünk volna? Egy század eleji kocsi tulajdonosa visszafejlődésnek mondana egy mai kocsit, csak azért mert nem az inas indítja kurblival? Mert van benne GPS? A kocsis példa talán azért is jó, hiszen régen csak egy szűk rétegnek volt rá egyáltalán szüksége, manapság pedig szinten mindenkinek van kocsija, az ipar átállt a tömegtermelésre.

Igaz hogy manapság a „military shooter” a legnépszerűbb játékkategória, de ha változatosságra vágyunk elég csak körbenézni a piacon. RPG elemekre vágyunk? Ott a Borderlands. Scifi és összeesküvős játék minden vágyunk? Deus Ex. Ha pedig nagyon eredeti játékokra vágyunk, akkor ott vannak az indie címek. 99%-uk csapnivaló startlapos flashjáték szinten mozog, de a maradék között igazi kincsekre lelhetünk. Ha nehéz játékokra vágyunk ott a Demon’s Souls vagy a Dark Souls, itt nem is igen van választásunk az easy módra.

Többször halsz meg mint egy Dark Soulsban

Tény, hogyha eredeti ötletekre és kihívásra vágyunk, akkor nem elsősorban a legnépszerűbb FPS címek között érdemes bogarászni. Legtöbbnél a singleplayer csak azért került bele a játékba hogy ráírhassák a dobozra. A multiplayer pedig igyekszik minél több ember által fogyaszthatónak lenni, hiszen a megnövekedett fejlesztési költségekhez rengeteg eladás kell. Vannak persze itt is kivételek, pl a Red Orchestra 2, amiben bár van egy darálósabb Action játékmód, a kihívásra vágyók számára is van egy külön Realism mód. Az igazsághoz hozzátartozik hogy a singleplayer itt kb olyan mint az Unreal Tournamentben, ellenben töredéke az egész játék fejlesztési költsége egy Battlefieldhez képest. Lehet így is.

Ihletgyűjtés közben direkt olvasgattam 2001-2003 tájékáról Gamestar magazinokat, ami meglepett az a rengeteg ismeretlen játék. Nagy részük tele voltak technikai problémákkal, nem lehetett mindenhol menteni, nem lehetett gombokat átkonfigurálni, de gamepadot se bedugni. Többek között unalmasnak is titulálta őket a tesztíró, a pontozás pedig ezeket a negatívumokat tükrözte is. Érdekes módon az általam ismert játékok pl a Gothic 1(az irányítástól még most is rémálmaim vannak), vagy a Giants: Citizen Kabuto( ha meghalsz buktad az egy órás küldetésed) nagyságrendekkel jobb értékeléseket kapott. Valószínű sokunknak megvolt az a jó szokása hogy rossz játékkal nem játszott, így is tűnik nagyon jónak a régi felhozatal.

Nem azt mondom, hogy nem zavar, hogy a BF4-ben a képernyőm tele lesz mindenféle pontokkal, mert képes voltam újratölteni, de azért emiatt nem kell a világvégét vízionálni. Ha mégis azt gondolnád, hogy régen minden jobb volt, azt javasom vedd elő a játékot, amihez a jó emlékek fűznek. Csak nehogy csalódj.

 

A First Person Shooter talán nem a legjobb kifejezés az indie Dear Esther-re

Szerinted a Doom 2 óta ment előre-e a világ?
Igen
Pene Zsirmo balcsida
_GaLi_ Protein. Drang
GeRy. k1ngxD DWYN
EnforcerHUN kokusz19 SkyS1gn
pity0ka ThomasJR nuqu
HUNlaca ksjghfhj happyP
kupaak IceTeaMann azombika
9j9tz
Nem
s3r14L zotya_ KooleN
van1r1a -CARSON- chiwbicka
grimlock LegendImpi
Talán
dwz- silEnt_ McDogless
smarcell
avatar #24
hhcg1 2016. október 28. 137 hozzászólás 2284.
new jordan releases
Jordan Sneakers For Sale
uggs outlet
scarpe adidas online
scarpe jordan
Nike Zapatos
zapatillas running
moncler coats for women
retro jordans for cheap
Air Max 90
nfl store
Uomo Hogan
ugg boots classic
Jordan Future
Jordan Store
canada goose vest
toms shoes outlet
moncler girls
cheap mbt shoes sale
burberry schal
Cheap Michael Kors
nike free
nike mercurial soccer cleats
adidas outlet stores online
cheap christian louboutin
Jordan Schoenen
oakley sunglasses clearance
uggs for women
sac a main michael kors
adidas store
pandora jewelry store
cheap air max outlet
longchamp tote bag
abercrombie and fitch store
discount ray bans
Toms Outlet Online
ray ban sale
moncler outlet
zapatillas nike baratas
polo ralph lauren pas cher
Air Jordan Release Date
mulberry väskor rea
canada goose kensington
hyperdunk 2014
outlet prada online
burberry sac pas cher
nike jordan shoes
canada goose coats
pandora charm bracelet sale
vans shoe store
billige nike sko
chaussure adidas pas cher
air force one pas cher
religion store
zapatilla adidas
air max pas cher femme
nike sneakers
ugg boots outlet online
chaussure Nike homme
nike air
new yeezy shoes
adidas site officiel
Nike Air Jordan 11
ray ban wayfarer eyeglasses
michael kors handbags on sale
Coach Bags On Sale
official NHL jerseys
balenciaga borse
pandora bracelet charms
converse store
sac givenchy
hogan scontate
Air Jordan News
longchamp bags on sale
new pandora charms
adidas schoenen
Nike Store
cheap nike air max
huarache sneakers
nike sb stefan janoski
reebok running shoes
abercrombie deutschland
fitflops sale uk
ugg store
charms pandora pas cher
michael kors bags outlet
Billiga Nike Air Max
louboutin heels
canada goose jackets on sale
adidas outlet
chaussure basket homme
burberry sac pas cher
adidas schuhe neu
botas de futbol
womens nike air max
burberry outlet store online
Soccer Boots Outlet nike
tru religion jeans
Miu Miu bags online
nike shoes
cheap burberry bags
michael kors väska rea
nike chaussures
outlet zapatos online
nike schuhe günstig
uggs for cheap
scarpe nike running
chaussures nike pas cher
Moncler Outlet Online
pandora beads
nike sportschuhe
cheap uggs
bambas adidas baratas
toms sale
australia uggs outlet
goedkope nike air max
Toms Shoes For Women
prada outlet
ugg clearance
adidas shoenen
zapatos de futbol nike
timberland outlet
portafoglio michael kors
ugg boots for women
asics sko
nike air schuhe herren
scarpe nike
fendi pas cher
chaussures de foot pas cher
scarpe adidas donna
ropa abercrombie
nike air max running shoes
nike skor outlet
Ray ban sale online
Moncler Sale
sandalias birkenstock
Chaussure Nike Pas Cher
Timberland skor
scarpe hogan outlet
adidas tienda online
nike damenschuhe
tienda online abercrombie españa
ugg boots cheap
Adidas schuhe
newest lebron shoes
coach factory outlet online
ugg outlet online
Nike Online Store
Ugg boots Sale
sac coach soldes
nike tn pas cher
longchamp kaufen
Korting sportschoenen
nike sportschuhe damen
fitflop online kopen
23 is back
adidas kläder
christian louboutin outlet
Canada Goose Outlet
coach sac à main
nike joggesko
moncler jacket sale
cheap uggs for women
Lebron 13
hogan rebel donna
ugg factory outlet
hhcg 10.28
avatar #23
SIN 2013. szeptember 11. 2162 hozzászólás 127.
Régen jobb volt-e? Jobb!
Nem kellett dolgoznom, mert suliba jártam és volt egy f*talicska P1 133 MHz-es gépem. Mindenféle csodával játszottunk, amit csak találtunk, még demo-kkal is. Az ok egyszerű, nem volt elterjedve a kalózkodás, a net is csak betárcsázós volt.
Akkoriban a gép mellett még mindig nagyobb szórakozás volt BMX-el bandázni a parkban, hiába a nagy gémnevek. Jöttek aztán a konzolok, N64, PS(one), DreamCast... Bejött végre az osztott képernyős multi, ami igencsak ritka volt (számomra) PC-n. Ha volt is, akkor a billentyűzet nem bírta, azaz nem tudott egyszerre 4 gombnyomásnál többet továbbítani. Ezt a modern, fészbúk-generáció nem is tudja, hogy autós játéknál el kellett engedni a gázt, hogy be tudja venni az iránygombot a gép.
A konzolok tehát betörtek, játszottunk, béreltünk. Ha másképp nézem, akkor LAN party-t tartottunk hétvégéken.

Egy gondolat a single vs multiról. Ha nagyon jó volt a játék, pl Resident Evil 2, hiába egyszemélyes volt csak, ketten meredtünk a monitor elé. Viszont mindent megtettünk, hogy tudjuk egymással v egymás ellen játszani, még telefonon keresztül is. (egyik modem hívta a másikat) Így játszottunk a Starcraft 1 és Dark Reign stratégiai játékokkal. Tehát az igény mindig megvolt, mármint a multira, ezen nem látok semmi kivetnivalót, azaz a single manapság tényleg csak arra van, hogy egy absz. kezdő versenyképessé fejlődjön multira. Na ugye itt jön be a konzol, főképp a N64 Goldeneye, natív 4 személyes multival. [img]http://static.ogc.hu/images/smiley/wink.png" alt="">
Miért a multi? Anno az AI nagyon kezdetleges volt, gyorsan kiismerhető vagy nemes egyszerűséggel csak golyófogó. Úgy tartottuk, csak a multi lehet jó megoldás, mert az ember másképp gondolkozik, más a kihívás. Én mind a mai napig lehetőleg csak multis játékkal játszok, emberek ellen, mert még mindig azt gondolom, hogy az kihívás.

U.I.: Az a baj, hogy butítják a játékokat? Egy pillanatra gondoljunk bele, ha a játékosokra igazítják a játékot, akkor nem mi (mint emberek) tehetünk arról, hogy ide jutottak a játékok? Megvettük a felhype-olt sz*rt, ettől a kiadó azt hiszi, ez a vonal az irányadó. De lehetne ezt hosszasan sorolni... (remélem nem arról fogunk vitázni, hogy ki mit nem és ki mit tett hozzá ehhez, ez nem igényel boncolgatást)
avatar #22
s3r14L 2013. augusztus 23. 11 hozzászólás 8600.
A cikk olyan mintha egy 15 éves pistike írta volna, illetve nem objektív.
Szerintem régen csináltak olyan játékokat amik egy konkrét (és szűk) célközönségnek szóltak. Pl a Blood (igen tudom h. csak egy duke3d clone volt), véres, belezős, morbid, és inkább szórakoztató volt mint realista. De annak ellenére, h. viszonylag szűk rétegnek készült (valljuk be a legtöbb szülő manapság sem engedné h. olyan játékkal játsszon a kölyke amiben leszakadt zombifejekkel lehet focizni) beleraktak igen sok időt és energiát (sok sok pálya, illetve egykét titkospálya, plusz a kiegek).
Ha manapság megnézel egy olyan játékot ami igazán hosszú, esetleg expansion is készült hozzá, akkor biztos, hogy mindent igényt kielégítően közhelyes, unalmas és fárasztóan hétköznapi (tisztelet a nagyon ritka kivételeknek). És az egésznek az oka a pénz. Régen a számítógépes játékok fejlesztése közel sem volt ekkora biznisz. Most, hogy már minden szerencsétlennek van gépe és azt keresi mivel játszhatna, a kínálat ehhez igazodott. Nem gyöngyszemeket alkotnak, vagy olyan összetettségű játékokat amikhez a játékosnak össze kell szednie magát, hanem a színvonal süllyedt le inkább a vevők szintjére. De ez mindenre igaz ami szubkulturaként kezdi és populáris dologként fejezi be, legyen az zene, vagy sport. A pénz mindent megront.
Fuck...I'm dead
avatar #21
Hunteradrifasz 2013. augusztus 20. 1 hozzászólás 18446.
Egyáltalán nem azon van a hangsúly, hogy nem lehet a fegyvert lefelé meg felfelé irányítani.
Nem a pixel grafikától voltak jó játékok, meg nem attól, hogy az űrben lövöd lézerágyúval a sátánt.
Sajnálom, hogy ennyi embernek nem jött át a Shadow Warrioros videó lényege.

Röviden:

- Okosan felépített pályadesign; nem mészéslősz; labirintus, fejtörő, puzzle jelenléte. secretek amik előnyhöz juttatnak.
- Fegyverek sokszínűsége, töltény management, különböző enemyk counterje (pl duke-ban a shrinker vs assault captain, pipe bomb vs liftakna stb)
- Életerő management, elsősegélyek, hordozható elsősegély, páncél, aktiválható itemek amelyek segítenek boldogulni
- Mozgás szerepe, dodgolni tudtad a lövedékeket, mozgáskoordinyan-nyanót igényelt egy-két helyre való eljutás, dobozokon-tetőkön ugrabugrálás.

Ezektől voltak számomra baromi jók a régi FPS-ek, és ezt a Half Life 2 nyújtotta nekem utoljára. Arra pedig ne mondja senki, hogy pixel meg értelmetlen nyan-nyan.

Az új játékokban amelyek erőltetettek és különösen zavarnak engem:

-Open world mánia; soha nem élveztem ezt a szabad császkálást, egyáltalán nem lesz tőle jobb kedvem, hogy el lehet menni a sivatagban 20 kilométerre céltalanul (más kérdés hogy egy csomó játékban rád szól, hogy menj vissza a war zone-ba stb, ami külön nevetséges)

-Puzzle hiánya. Mindig rohadt egyértelmű mit kell csinálni, hova kell menni, az egyetlen akadály az útközben lelőnivaló ellenfél. A pályák unalmasak, nagy terep, szép látvány, bejárható az egész nyan-nyan város meg egy tucat házba is bemehetsz ahol max mégtöbb hülye ellenfél van, de ha szép látványt meg szabadságot akarok akkor kimegyek és sétálok egyet.

-Cutscenek; túl sok, túl sűrűn, túl jelentéktelen. több játékban csata közben kezd el animálni mindenféle hülye kameraállásból lassítva bescriptelve, mikor lelősz valakit.

-Fegyverek: redundancia, mind ugyanolyan golyószóró, hiába van 20 féle, ha baromira ugyanaz a rendeltetése mindnek. de ha netalántán találsz rakétavetőt, azt annyi időre viheted magaddal, hogy a tankot leszedd, utána válthatsz vissza géppisztolyra, mert szegény csórikám csak egy puskát meg egy pisztolyt bír magánál tartani. valójában ezért jobb ami nem military fps, ott legalább mernek gránátvetőt, plazmaágyút, vagy neadjisten voodoo babát adni, növelve a taktikai lehetőségek számát.

-Iron sight (minden fegyvernek van zoom mód; minek? pontosabban: minek a simalövés akkor? egy katona se lő úgy, mint az akciófilmekben rambó)

-Szájbarágós trükkök; például van egy géppuskafészek valahol, akkor neked azzal kell lelőni 50 katonát. Nincs olyan, hogy meghalsz és próbálkozol, vagy megoldod sima fegyverekkel csak nehezebben, nem, addig üvölt a parancsnok amíg oda nem vonszolod a nyan-nyand a nyan-nyan géppuskához.
Nincs egy nyan-nyan rejtett trükk se, amire magad jöhetnél rá. Például valami tereptárgyat aláaknázol. Teljesen magadtól, mert szemet szúr. És rádől az ellenségre. Nem, CSAK így csinálhatod! Ez az egyetlen járható út és neked így kell csinálnod különben értékét veszti a nagy csodatrükk, amibe a készítők annyi munkát öltek a hozzá tartozó cutscenet pedig nem fogja megnézni 1 millió ember csak ezer. szörnyű.

-Idióta hp regeneráció amit a TotalBiscuit videó is említett, keresel egy fedezéket és meggyógyulsz 5 másodperc alatt. HP bar nem létezik. Ezt gyűlölöm a legjobban, annyira de annyira könnyű és monoton lesz tőle a játék hogy csak na. mindig hallom, hogy ezek a játékok a valósághűségre törekednek, azért nem lehet 6 fegyvert cipelni egyszerre, mert élőben se bírod el stb. Akkor ez mi? gosh.
avatar #20
RODOH 2013. augusztus 19. 440 hozzászólás 890.
Válasz lszr_ #19. hozzászólására
úristeeen az X-wing én azt már el is felejtettem pedig tényleg jó játék volt :) emlékszem, hogy mikor megláttam megszerettem leültem vele játszani és felnyan-nyanta az agyamat, de még így is megimádtam az egészet :D haver meg orrom előtt tolta végig a pályákat :D
hehe, ahhoz joystickot is vettem, hogy még élvezetesebb legyen. atyaég mekkora star wars őrület volt még akkor.

arra is emlékszem hogy valami spéci módon kellett elindítani az X-winget, csak akkor még nem értettem miért, meg hogy meg mivan (asszem pont vmi ilyen daemon tools-os dolog volt, pontosabban az előfutára, amit csinálni kellett), de nagybátyám beállította 1x, és utána nagyon sokáig nem volt a géphez nyúlva, hogy működjön az a játék :D
avatar #19
lszr_ 2013. augusztus 19. 1115 hozzászólás 315.
Válasz DWYN #16. hozzászólására
Mindenképpen voltak agyéni jó játékok, amiknek az alapján raktak össze hasonló játékokat. Én is osztom a véleményt: a régi jó játékokban maga a koncepció és az ötlet vitte előre a játékot és a játékérzés. Nem FPS ugyan, de én például az X-wing miatt váltottam Amigáról PC-re. Azt az élményt mind a mai napig egyetlen űrcsatajáték nem tudta visszaadni, akármennyire is próbálkozott. Az is igaz, hogy amikor a mai csodákhoz szokott világban feltöltöttem a még jó pár évvel ezelőtti X-wing collectiont, megdöbbenve láttam, hogy mennyire ratyi a kinézete szegénynek. Ezek nélkül egyetlen mai játék nem lenne, tehát az öreg játékot nem lexarni kell, hanem tisztelettel felrakni a szekrénypolcra és meleg szívvel gondolni rá.
A DOOM final editiont megvettem nem rég a Steamen, baromira élveztem, hogy újra hallom azt a kis bitzenét és a Kakodémon hörgéseit, nagyon jó volt, de eszembe nem jutna a BF3-mal összehasonlítani azt a játékot, ahol a fegyvert nem lehetett felfelé vagy lefelé irányítani. :-) Van fejlődés.
úristeeen az X-wing én azt már el is felejtettem pedig tényleg jó játék volt :) emlékszem, hogy mikor megláttam megszerettem leültem vele játszani és felnyan-nyanta az agyamat, de még így is megimádtam az egészet :D haver meg orrom előtt tolta végig a pályákat :D
Counter-Strike 1.6 - We won't forget
avatar #18
Protein. 2013. augusztus 18. 63 hozzászólás 3712.
Remélem van köze a cikkhez
(UI: a többi videója sem rossz, nagyjából ilyen dolgokról szól a játékok terén)
avatar #17
siriq 2013. augusztus 17. 37 hozzászólás 4929.
Vegre meg van az uj netem igy mar az oldal is elorhetove valt.
Igen, regen sokkal jobb jatekok voltak. Larry sorozat, monkey island, elite, dott es meg sorolhatnam.
A mostaniak sivar es agyatlan jatekok. Nem hiba csak a csapatba valo jatek dob fel igazan. Pub tokeltes bf3 ban ha melo utan vagyok es baromira nem erdekel mi van csak lojjek parat es kesz.
avatar #16
DWYN 2013. augusztus 17. 576 hozzászólás 681.
Mindenképpen voltak agyéni jó játékok, amiknek az alapján raktak össze hasonló játékokat. Én is osztom a véleményt: a régi jó játékokban maga a koncepció és az ötlet vitte előre a játékot és a játékérzés. Nem FPS ugyan, de én például az X-wing miatt váltottam Amigáról PC-re. Azt az élményt mind a mai napig egyetlen űrcsatajáték nem tudta visszaadni, akármennyire is próbálkozott. Az is igaz, hogy amikor a mai csodákhoz szokott világban feltöltöttem a még jó pár évvel ezelőtti X-wing collectiont, megdöbbenve láttam, hogy mennyire ratyi a kinézete szegénynek. Ezek nélkül egyetlen mai játék nem lenne, tehát az öreg játékot nem lexarni kell, hanem tisztelettel felrakni a szekrénypolcra és meleg szívvel gondolni rá.
A DOOM final editiont megvettem nem rég a Steamen, baromira élveztem, hogy újra hallom azt a kis bitzenét és a Kakodémon hörgéseit, nagyon jó volt, de eszembe nem jutna a BF3-mal összehasonlítani azt a játékot, ahol a fegyvert nem lehetett felfelé vagy lefelé irányítani. :-) Van fejlődés.
avatar #15
happyP 2013. augusztus 16. 122 hozzászólás 2480.
"Régen minden jobb volt?" Én csak egy játéknál tapasztaltam meg ezt (valószínű a korom miatt nincsenek nagyobb csalódásaim brühühü), ami a Mega Man széria. Régebben a MM 3 dologból állt:
1. Vagy e olyan kemény legény, hogy alap fegyverrel megölöd az összes Boss-t?
2. Hány E tankot, illetve extra life-t szedsz össze?
3. Dr. Wiley szemöldöke.
Ma meg már az X sorozat megy, amiben kivették azt ami miatt élvezhető volt az egész. Nem mozog a szemöldök, és unalmas az ötlettelenség miatt. Valószínűleg köszönhető ez annak, hogy elég hosszú életű volt a sorozat, hisz nehéz mindig változatosnak lenni.
avatar #14
lszr_ 2013. augusztus 16. 1115 hozzászólás 315.
Válasz hello_kitty #13. hozzászólására
"Mert csicska vagy és mivel én jobban lövök bekussolhatsz!" Nagyjából ez az idézet összefoglalja, hogy miért viselkednek így. Mert megtehetik. Van 1000 szerver, ha kibanolnak, akkor megyek máshova @nyázni, trollkodni.
Ja, de régen is volt bőven szerver, hogy lehessen váltogatni.
Az én nézőpontom szerint a mostani degenerációnak nem lett megtanítva pár alapfogalom és a fejükbe verve, hogyan kéne viselkedni embertársaikkal szemben és khm szóval nem nagyon izgatja őket az, ha valakin keresztülgázolnak vagy csak bunkók meg ilyesmi sőt egyenesen egyes helyeken már ez a menő és a cél.
Ez a fő különbség meglátásom szerint ebben az akkor és mostban.
Régen voltak szintek amiket meg kellett ütni és mai napokban ez a szint az emberek miatt sokkal lejjebb van és emiatt a játékok és ebből a szempontból változtak, hiába lett jobb grafika kevesebb hiba a játékokban multiban visszaveti az emberi viselkedés az egészet.

Pár hónappal ezelőtt amikor még játszottam sokkal jobb volt egy fél napos LoL partyit tartani haverékkal letolni, mert ott kevesebb volt a lehetősége a konfliktusoknak, mert nincs annyi kommunikáció a játékban, mint mondjuk egyes FPS-ekben akár war alatt is.
Counter-Strike 1.6 - We won't forget
avatar #13
hello_kitty 2013. augusztus 16. 1634 hozzászólás 197.
Válasz lszr_ #12. hozzászólására
számomra játékélményben messze a mai játékok el vannak maradva mondjuk egy régi q2-höz képest ahol az osztálytársam mellett ülve próbáltuk egymást lelőni 5 percen keresztül és már ott kérdezték a többiek hol a francba vagyunk mire lelőttem és elkezdtem röhögni az meg ott spawnolt újra 1 sarokkal arrébb kinéz és lelő. aztán együtt röhögtünk egy sort, majd visszarohantunk vadászni a többiek közé.

emlékszem, hogy mondjuk CS1.5-ben nem volt anyázás hanem felmentünk osztályból megrohantuk a szerót úgy 4-5n és jót szórakoztunk később meg már a neten megismert arcok után futkosva, hogy mi van vele.

vagy amikor csak otthon leültünk egyet lanozni a half-life elé páran vagy UT-ni.

viszont ma felmegyek valami multira játszani és megy az anyázás meg ilyesmi miközben van egy jól kinéző világ, de mögötte az emberek viszont elég gázan viselkednek.

itt nem az a kérdés, hogy az fps-ek hova fejlődtek előre vagy hátra, a kérdés inkább az, hogy az emberekkel mi lett, és amikor erre ránézz az ember megtalálja a mostani fps-ekben szinte az összes problémát és azt, hogy miért nem élvezi annyira a legújabb cuccot és miért emlékszik szívesen és veszi elő a régi cuccokat.
"Mert csicska vagy és mivel én jobban lövök bekussolhatsz!" Nagyjából ez az idézet összefoglalja, hogy miért viselkednek így. Mert megtehetik. Van 1000 szerver, ha kibanolnak, akkor megyek máshova @nyázni, trollkodni.
- Önben testet ölt az erőszakra való hajlam... - Higgye el nem vagyok őrült, a világ az amivel baj van...
avatar #12
lszr_ 2013. augusztus 16. 1115 hozzászólás 315.
számomra játékélményben messze a mai játékok el vannak maradva mondjuk egy régi q2-höz képest ahol az osztálytársam mellett ülve próbáltuk egymást lelőni 5 percen keresztül és már ott kérdezték a többiek hol a francba vagyunk mire lelőttem és elkezdtem röhögni az meg ott spawnolt újra 1 sarokkal arrébb kinéz és lelő. aztán együtt röhögtünk egy sort, majd visszarohantunk vadászni a többiek közé.

emlékszem, hogy mondjuk CS1.5-ben nem volt anyázás hanem felmentünk osztályból megrohantuk a szerót úgy 4-5n és jót szórakoztunk később meg már a neten megismert arcok után futkosva, hogy mi van vele.

vagy amikor csak otthon leültünk egyet lanozni a half-life elé páran vagy UT-ni.

viszont ma felmegyek valami multira játszani és megy az anyázás meg ilyesmi miközben van egy jól kinéző világ, de mögötte az emberek viszont elég gázan viselkednek.

itt nem az a kérdés, hogy az fps-ek hova fejlődtek előre vagy hátra, a kérdés inkább az, hogy az emberekkel mi lett, és amikor erre ránézz az ember megtalálja a mostani fps-ekben szinte az összes problémát és azt, hogy miért nem élvezi annyira a legújabb cuccot és miért emlékszik szívesen és veszi elő a régi cuccokat.
Counter-Strike 1.6 - We won't forget
avatar #11
Drang 2013. augusztus 16. 2740 hozzászólás 85.
Válasz bazsowicz #10. hozzászólására
A cikk címe és alapfeltevése: "Régen minden jobb volt?" Ebből adódóan feltételezhető, hogy a publikáció valamilyen formában körbejárja az egykoron megjelent klasszikusokat, továbbá, ha mindehhez egy szubjektív elmélkedés is társul, akkor esetleg reménykedhetnek benne az olvasók, hogy a szerző saját tapasztalati alapján is érintett a témában. Annyiban továbbra is fenntartom a véleményem (miután említetted, hogy inkább a konzol játékos), hogy nincsen annyira szerteágazó ismerete a kérdéskörben. Persze ettől függetlenül ugyanúgy megoszthatja véleményét, elgondolásait, mint például én a saját véleményemet, erről a munkáról és közvetetten a szerző érintettségéről a témában. Ez viszont nem azt jelenti, hogy mindenképpen a totális megsemmisítés, a földbe döngölés a cél. A megértés egymás irányába nem hiszem, hogy abban merül ki, miszerint csak a megosztott tartalom- és információegységekre reagálhatunk, de összességében nem értékelhetjük a cikket magát, mert az személyes támadnák minősül. Két különböző dolog, hogy mi a véleményem az emlegetett visszafejlődésről vagy a cikk egészéről, hátteréről. Inkább egy visszajelzés, mint személyes támadás, de manapság már a kettő sokak szemében ugyanazt jelenti, ami sajnálatos.

Hun_engineer #7: Én a helyedben óvatosabban fogalmaznék, hiszen ha szerinted a portálra kikerülő cikkek egy része a kommenthuszárókat és a fszukat verő szakértőknek készül, hogy legyen hol kiélniük magukat, akkor szerinted mennyire alacsonyítod le például a jelenlegi cikk szerzőjét ezzel?
Üdv!

Fontos, hogy szétválasztottad a kettőt, így már tiszta, mert a korábbi posztod félreérthető volt ilyen szempontból.
Drang over and out!
avatar #10
bazsowicz 2013. augusztus 16. 2040 hozzászólás 143.
Válasz Drang #8. hozzászólására
Üdv!

A cikk nem ígéri egy szavában sem, hogy teljes körű és részletes elemzést ad a régi játékokról, csupán egy jegyzet, ami TotalBiscuit videója alapján született. Szubjektív elmélkedés, nem több.
Ha úgy nézem maga a felvetés - a kérdés, vajon fejlődnek-e az FPS-ek, ami a lényeg. Mindenki a tapasztalataira hagyatkozva válaszolhat a felvetésre. Neki ezek a tapasztalatai, azért megjegyzem Shaddam elsősorban konzol játékos. Szerintem fontos, hogy találkozunk az ő és a konzolosok szemléletmódjával, mert bizony ez segítheti a megértést egymás irányába.

Én sokkal inkább kíváncsi lennék az itt hozzászólók véleményére a felvetett kérdéssel kapcsolatban, mint sem a cikk íróját, személyét támadják.
A cikk címe és alapfeltevése: "Régen minden jobb volt?" Ebből adódóan feltételezhető, hogy a publikáció valamilyen formában körbejárja az egykoron megjelent klasszikusokat, továbbá, ha mindehhez egy szubjektív elmélkedés is társul, akkor esetleg reménykedhetnek benne az olvasók, hogy a szerző saját tapasztalati alapján is érintett a témában. Annyiban továbbra is fenntartom a véleményem (miután említetted, hogy inkább a konzol játékos), hogy nincsen annyira szerteágazó ismerete a kérdéskörben. Persze ettől függetlenül ugyanúgy megoszthatja véleményét, elgondolásait, mint például én a saját véleményemet, erről a munkáról és közvetetten a szerző érintettségéről a témában. Ez viszont nem azt jelenti, hogy mindenképpen a totális megsemmisítés, a földbe döngölés a cél. A megértés egymás irányába nem hiszem, hogy abban merül ki, miszerint csak a megosztott tartalom- és információegységekre reagálhatunk, de összességében nem értékelhetjük a cikket magát, mert az személyes támadnák minősül. Két különböző dolog, hogy mi a véleményem az emlegetett visszafejlődésről vagy a cikk egészéről, hátteréről. Inkább egy visszajelzés, mint személyes támadás, de manapság már a kettő sokak szemében ugyanazt jelenti, ami sajnálatos.

Hun_engineer #7: Én a helyedben óvatosabban fogalmaznék, hiszen ha szerinted a portálra kikerülő cikkek egy része a kommenthuszárókat és a fszukat verő szakértőknek készül, hogy legyen hol kiélniük magukat, akkor szerinted mennyire alacsonyítod le például a jelenlegi cikk szerzőjét ezzel?
Death is the road to awe.
avatar #9
RODOH 2013. augusztus 16. 440 hozzászólás 890.
Válasz Hun_engineer #7. hozzászólására
Valamivel etetni kell a kommenthuszárokat, mint te és a többiek. Mindenki veri a f.aszát, hogy többet tud, jobban tud, úgyhogy leszólhat bárkit és bármit.
és akkor jöhetsz te, és még annál is jobban tudod

ugyanakkor megjegyezném, hogy kérdés: "Szerinted a Doom 2 óta ment előre-e a világ?" egy kibnyan-nyanott hülyeség úgy ahogy van. persze hogy ment előre, idióta aki mást állít. csak nőttek az igények is, így nem lehet kiszúrni a szemeket vmi nyan-nyanral.
ha most kiadnának egy trabi szintű autót, nem sokan vennék (jó, olcsósága miatt lehet lenne létjogosultsága), mert egyszerű, és "kényelmetlen" a legtöbb nyugati autóhoz képest.
avatar #8
Drang 2013. augusztus 16. 2740 hozzászólás 85.
Válasz bazsowicz #6. hozzászólására
"99%-uk csapnivaló startlapos flashjáték szinten mozog, de a maradék között igazi kincsekre lelhetünk."

Zseniális, egyszerűen zseniális kijelentés. Az viszont igaz, hogy a tisztelt cikkíró nem tudott régi GS lapokban indie játékokat feltúrni. Bár ha lettek is volna, akkor sem ismerte volna fel ezeket, hiszen rengeteg játékról nem is hallott korábban. De akkor kérdem én, miért vállalkozott egy ilyen cikk megírására, valahogy úgy érzem, hogy meglehetősen kevés a tapasztalata a régen megjelent játékokról. Aki itt már elmúlt 25-30 éves (sőt, még a kicsivel fiatalabb korosztály is) biztosan vágja a 2001-2003 között megjelent és GS-ben bemutatott nagyon ismeretlen játékokat. És akkor nem is beszéltünk még a 90-es évekről.
Üdv!

A cikk nem ígéri egy szavában sem, hogy teljes körű és részletes elemzést ad a régi játékokról, csupán egy jegyzet, ami TotalBiscuit videója alapján született. Szubjektív elmélkedés, nem több.
Ha úgy nézem maga a felvetés - a kérdés, vajon fejlődnek-e az FPS-ek, ami a lényeg. Mindenki a tapasztalataira hagyatkozva válaszolhat a felvetésre. Neki ezek a tapasztalatai, azért megjegyzem Shaddam elsősorban konzol játékos. Szerintem fontos, hogy találkozunk az ő és a konzolosok szemléletmódjával, mert bizony ez segítheti a megértést egymás irányába.

Én sokkal inkább kíváncsi lennék az itt hozzászólók véleményére a felvetett kérdéssel kapcsolatban, mint sem a cikk íróját, személyét támadják.
Drang over and out!
avatar #7
Hun_engineer 2013. augusztus 16. 64 hozzászólás 3685.
Válasz bazsowicz #6. hozzászólására
"99%-uk csapnivaló startlapos flashjáték szinten mozog, de a maradék között igazi kincsekre lelhetünk."

Zseniális, egyszerűen zseniális kijelentés. Az viszont igaz, hogy a tisztelt cikkíró nem tudott régi GS lapokban indie játékokat feltúrni. Bár ha lettek is volna, akkor sem ismerte volna fel ezeket, hiszen rengeteg játékról nem is hallott korábban. De akkor kérdem én, miért vállalkozott egy ilyen cikk megírására, valahogy úgy érzem, hogy meglehetősen kevés a tapasztalata a régen megjelent játékokról. Aki itt már elmúlt 25-30 éves (sőt, még a kicsivel fiatalabb korosztály is) biztosan vágja a 2001-2003 között megjelent és GS-ben bemutatott nagyon ismeretlen játékokat. És akkor nem is beszéltünk még a 90-es évekről.
Valamivel etetni kell a kommenthuszárokat, mint te és a többiek. Mindenki veri a f.aszát, hogy többet tud, jobban tud, úgyhogy leszólhat bárkit és bármit.
avatar #6
bazsowicz 2013. augusztus 16. 2040 hozzászólás 143.
"99%-uk csapnivaló startlapos flashjáték szinten mozog, de a maradék között igazi kincsekre lelhetünk."

Zseniális, egyszerűen zseniális kijelentés. Az viszont igaz, hogy a tisztelt cikkíró nem tudott régi GS lapokban indie játékokat feltúrni. Bár ha lettek is volna, akkor sem ismerte volna fel ezeket, hiszen rengeteg játékról nem is hallott korábban. De akkor kérdem én, miért vállalkozott egy ilyen cikk megírására, valahogy úgy érzem, hogy meglehetősen kevés a tapasztalata a régen megjelent játékokról. Aki itt már elmúlt 25-30 éves (sőt, még a kicsivel fiatalabb korosztály is) biztosan vágja a 2001-2003 között megjelent és GS-ben bemutatott nagyon ismeretlen játékokat. És akkor nem is beszéltünk még a 90-es évekről.
Death is the road to awe.
avatar #5
Fodishow 2013. augusztus 16. 180 hozzászólás 1856.
A saját költői kérdésedre feltett, nagyon is valós válasz ott rejtőzik a saját cikkedben. Régebben jóval több gyenge cím jelent meg, mivel sokkal kiforratlanabb volt a piac és a hardverek. Ma már tudva levő a garantált siker titka (COD, BF, HL széria), de könyörgöm, ezt ki kellett taposnia valakinek. Bizony-bizony a kísérletezések közepette jócskán voltak melléfogások. Annál is inkább mivel sokkal több független fejlesztőcsapat volt és a játékok fejlesztési költsége a töredéke volt a mostaninak. Arról nem is beszélve, hogy mennyivel szabadabb utat hagytak anno a kiadók. Mára ez a tendencia megfordult: a kiadó nagyon is tudja mit szeretne és leadja a rendelést a fejlesztők felé. Kapnak x mennyiségű pénzt és alkothatnak valami olyat ami kockázatmentesen hozza majd a betevőt a cég összes alkalmazottjának. Persze manapság is vannak óriási koponyák akik nem tűrnek megalkuvást és képesek forradalmasítani: ezek száma azonban drámaian csökkent. A 90-es évek végén rengeteg olyan fejlesztő volt akikre példaképként néztek fel és minden egyes rezdülését figyelték a lelkes rajongók. Most fel tudnál sorolni mondjuk 5 ilyen szereplőt (aki nem akkoriban robbant be)?
Illetve még egy fontos dolog: kérlek ne mossuk össze az idősíkokat. A Doom2, az Unreal Tournament és a 2001-2003 periódusa játékfejlesztési szempontból baromira eltér. Tudom a cikk szeretne általánosságban beszélni a játékiparról, de ekkoriban olyan léptékkel fejlődött, hogy 3-4 differencia igenis sok!
avatar #4
Mini-ME 2013. augusztus 16. 50 hozzászólás 4187.
Legalább egy 10-12 órás fps nem számított hosszúnak. És ha már kiderült, hogy ilyen szarok a régi játékok, azért beemelhettél volna egy két mai gyöngyszemet is a codon kívül, mert van ám szép számmal retardált egysejtűeknek való hulladék játék szép számmal ma is. Főleg konzolon. És legalább a régi játékokat nem csak harácsólásra belőve készítették. Szóval ez így erősen döntetlennek néz ki... azthiszem megyek játszom egy kicsit a bughalom stalkerral. Annak legalább van hangulata, nem pedig a kor divatjának megfelelően az arab világ lakosait kell mészárolni, mert BISZTOS TEHHOHISTA!
avatar #3
medve_a_maci 2013. augusztus 16. 386 hozzászólás 1013.
nemrég toltam végig a doomot fullhdban opengl fényekkel...és ötletesebb pályamegoldások vannak benne mint a codban. az hogy a cikk írója eltéved egy pályán mert a térérzete megegyezik egy 10 éves kislányéval az saját socproblem. az hogy sok a pont neked bf3ben, megint élő organizmust nem érdekel az univerzumban. továbbra is azt vallom, hogy az értelmetlen cikkeket bízzátok a pcguru szerkesztőségére, ne esport oldalakra rakjátok ki őket. köszönöm a figyelmet.
avatar #2
RODOH 2013. augusztus 16. 440 hozzászólás 890.
két szó:
casual gaming.

ebben van visszafejlődés. régen nehéz volt a legtöbb játék, és durva kihívás volt egyet-egyet végigtolni. aki meg ismerősök közül végigjátszotta, na ő már arc volt, és mind irigyeltük kicsit.
ma már vehetsz / szerezhetsz egy játékban jobb fegyvert (főként multira értem), amivel ha ugyan nem behozhatatlan, de komoly előnyt szerezhetsz.
quake pont jó példa erre: mindenki olyan fegyverrel megy, amit talál. Onnantól pedig csak a reflexen, a pozíciódon, mozgásodon, és a játékintelligenciádon múlik, hogy mennyire vagy jó, te halsz meg vagy az ellenfél.
cod: hát igen. bújkálj, és nézelődj pixelen, bokorba, 4 házat lőjj át, 2 gránátot dobj az ellen spawnpontjára, hívj helikoptert, bombázást, stb (és akkor az fps, config, és netkapcsolat befolyásáról nem is beszéltünk)
1.6, és source szintén hasonló téma, bár nem ennyire szöges az ellentét (mivel végül is szinte egy játék). kicsit már könnyebb a játék.
lol-dota. lehet még sorolni az ilyen párosokat.

single playerről nem alkotok véleményt, mert nem is tudom mikor játszottam olyasmivel :D
annyit még be tudnék böfögni, hogy manapság (mint a filmekben) túl nagy hangsúlyt fektetnek a látványelemekre.
avatar #1
GeRy. 2013. augusztus 16. 400 hozzászólás 989.
Erre van egy rövidebb videó is:
http://www.youtube.com/watch?v=j-mxGpshCDA