Mumble Nézet News Hasábok Régi Játék oldalak Szolgáltatás oldalak Partner oldalak
Bezárás

CSHU - Hungarian Counter-Strike Portal

Fogadóiroda Tovább

Kredited: 0  |  Találati arányod: 0%

Út a Battlefield 4-hez: Commander Mode

Cikkek/Interjúk 2013. szeptember 9. DaveLanno 16 hozzászólás 4465 olvasás Címkék: EA games DICE Battlefield 4

Út a Battlefield 4-hez: Commander Mode

Az alábbi cikk a hivatalos Battlefield Blogon megjelent Lars Gustavsson által jegyzett írás alapján készült:

Commander mód a Battlefield 2-ben

Miután elkészült a Battlefield 1942 jó páran a fejlesztő csapatból azt éreztük, hogy online nem igazán jön át az az élmény, amikor együtt játszunk a stúdióban. A folyamatos csevegés, az utasítások egymásnak ordibálása, valahogy ez nem jött át. Ekkor egyből rájöttünk, hogy a Battlefield 2 alapja a csapatjáték lesz.

Én, mint a Battlefield 2 vezető dizájnere, és Romain de Waubert de Genils, aki a Battlefield 1942 vezető dizájnere volt, leültünk és hónapokig beszélgettünk arról, hogyan tudnánk tovább feszegetni a csapatjáték határait. Két programozónknak, Mattias Hörnlund és Christian Grass, már volt egy kész első prototípusa az úgynevezett "commo rose"-ból és hogyan adhatunk vele utasításokat, és azóta csak folyamatosan finomítjuk az elgondolást. Azzal kezdtük, hogy felosztottuk a csapatot szakaszokra és minden oldalra került egy szakaszvezető, aki segített fókuszálni a csapatnak a 64 fős szerveren, hogy mikor és merre támadjanak illetve mit kell védeni.

De gyorsan észrevettük, hogy gyakran több szakasz is ugyanazt a bázist támadja, ami éppen ellenséges kezekre került, míg a többi bázist pedig szabadon elfoglalhatta volna az ellen. Ekkor került be a gondolatfolyamba a Commander szerepe, akit egy személy testesít meg egy csapaton belül és teljes rálátása van, hogy mi történik éppen a csatatéren. Ez azt jelentette, hogy minden egyes szakasz tudta, hogy az utasítás amit kapott, az általában olyan plusz információn alapult, amiről nekik nem volt tudomásuk. Azt akartuk, hogy a szakaszvezetők 90%-ban a csatatérre fókuszáljanak és csak alkalmanként irányítsák figyelmüket az utasítások kiadására és a commanderrel való kommunikációra, amíg a commander pont az ellenkezőjét csinálta, tehát 90%-ban a parancsokra és a kommunikációra figyelt és csak 10%-ban figyelt oda a csatatérre.

Korai modellek

Ezek azok a korai modellek, amelyek a new yorki DICE segítségével készültek abban az időben. Ez a régi Desert Combat csapat volt, ami csatlakozott a DICE-hoz és így már segítette prototípussá formálni az ötleteinket a csapatjáték kapcsán. Egy nagyszerű és keményen dolgozó csapat volt, aminek rendkívül jó dizájn ötletei voltak, ami a heti ismételgetésben nagyon is gyümölcsözőnek bizonyult. Ahogy látjátok ezen a korai modellen, sok elem belekerült a végleges verzióba is.

asdf

hg

dsg

Én, mint aki részese volt a commander mód korai bemutatásának a BF2-ben, szuper büszke vagyok arra, hogy végre visszakerült a csatatérre, ahova tartozik, mint ahogyan a közösség is rengetegszer emlékeztetett minket erre. A Battlefield 4 annyi egyedi élményt hoz majd el nekünk, hogy más játék még csak a közelében sem lesz  a két commandernek, akik szemtől szemben harcolnak a csapatuk szolgálatában, addig szolgálva a csatában, amíg az egyik győztesként nem kerül ki.

Commander mód a Battlefield 4-ben

Most, 8 évvel a BF2 megjelenése után, a Commander mód visszatér. Rengeteg ok volt, amiért azt akartuk, hogy visszajöjjön a Battlefieldbe (és nem csak a magunk szórakozásáért raktuk bele).

A Commander módot imádták a BF2 rajongók. Az E3 után jöttünk csak rá igazán, hogy mennyire élvezik, mert rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk, amikor bemutattuk a játékot és ennek nagyon örültünk. Nekünk a Commander mód az abszolút csapatjátékot jelenti. Egy lépéssel feljebb kerülsz vele a meglévő szakaszvezetői rendszerben és a multiplayer játékot egy olyan egyedi hangulattal ruházza fel, amit nem látsz egy átlagos lövöldözős játékban. Nagyszerű lehetőséget láttunk abban, hogy tovább fejlesszük a múltat és behelyezzük a modern multiplayerbe.

Változások

sdfg

Természetesen nem akartuk egy az egyben kiszedni a BF2-ből a Commander módot és átrakni a BF4-be. Végigmentünk egy mélyreható folyamaton, ami tökéletesítette a Commander módot, közben megtartva az alapvető elgondolást.

A Battlefield 4-ben, az egyik vezető Multiplayer Designer, Thomas Andersson fő célja az volt, hogy olyan Commander vs. Commander játékmenetet teremtsen (amit RTS játékokban láthatunk), amilyet korábban láthattunk a játéksorozatban. Továbbá azt akartuk, hogy elérhető több platformról is. Amikor rendelkezésre állt a technológia, hogy valós 3D-t hozzunk létre és a mozgalmas csatateret a Commander képernyőjére vetítsük, akkor tudtuk, hogy erre akarunk fókuszálni és hogy a Commander azonnali visszajelzéseket kapjan arról, amiket ő maga is tesz a játékban. Továbbá azt is el szerettük volna érni, hogy a Commandernek lehetősége legyen látni a csapatának mozgásait, kijelölt céljait, hogy ezzel is jobban tudja támogatni a csapatot.

Eldöntöttük, hogy a Commander szerepe "teljes munkaidőt" kíván maga után. Nincs arra lehetőség, hogy oda-vissza váltogassunk az FPS nézet és a Commander mód között, mint BF2-ben. Biztosak akartunk lenni abban, hogy a Commander csakis a csapatásának ellátására koncentrál, nem pedig a saját magáéra. Biztosan mindenki emlékszik olyan esetre, amikor BF2-ben a Commander a tankban ülve dobta magának a supply dobozt, míg a csapatot amúgy nem támogatta semmivel. Ezt szeretnénk elkerülni, hogy még egyszer előforduljon.

Végül, azt szerettük volna, ha a Commander mód elérhetővé válik a mobil platformok számára is. Elértük azt, hogy a mobil verzió a PC vagy konzol mellett teljes értékű Commandert kölcsönöz nekünk, amivel hatékonyan támogathatjuk a csapatunkat, akár még akkor is, ha mi magunk nem is vagyunk otthon.

A Commander mód működés közben

Alapvetően két részre oszthatóak a feladatok: Squad Loop és Commander Assets Loop. Ezenfelül van még pár lehetőségünk a gyalogos katonák segítségére. Pl EMP kereső UAV, vagy kideríthetjük az ellenség hova lő rakétát, így figyelmeztethetjük a mieinket.

Képességében áll a 6, vagy több killstreakkel rendelkezőket kiszúrni a csatamezőn. Az éppen aktuális helyzetét pedig 45 mp-ig tudathatja a csapattal. Mindkét csapat tudni fog erről a „jelölésről”, és értelemszerűen pontot kapunk ha megvédjük, vagy ha a másik oldalon vagyunk akkor a megöléséért jár a jutalom. Az alapötletet a GTA-ból jól ismert körözöttségi szint adta.

Main Assets Loop (Fő parancsnoki eszközök)

Ezeket akkor vehetjük igénybe, ha csapatunk birtokol egy pontot. Ha elfoglalja a pontot az ellenség, elvesznek a képességek

Cruise Missile: A pálya fix pontjáról lövik fel, amint elér egy magasságot megindul a cél felé és megsemmisít mindent. Egy jó Commander épp ezért figyelmeztet (ha tud) az ellenséges rakétákra

Map scan: Két fajtája van. Felfedhetünk vele járműveket, illetve gyalogosokat.

AC-130: Fentről szórja az áldást a lent téblábolókra, mellesleg mobil spawnpont.

Squad Loop (Squad támogatási eszközök)

A Field Upgrade-hez hasonlóan Commander módban is pontokat gyűjtünk, amik képességeket nyitnak meg. Minden képesség 1,2,3,4 egységet használ el, egy kimaxolt parancsoknak 4 egysége van. Rajtunk áll apránként, vagy egyszerre sütjük el őket.

Squad Promotion: A squad Field Upgrade-jét feltolja a következő szintre.

Vehicle DROP: Helyszíntől függően ledob ejtőernyővel egy quadot vagy csónakot

Rapid Deploy: Egy kis időre felére csökken a spawn idő

Supply Drop: Szeretetcsomag, ami lőszert ad és gyógyít, mellesleg itt lehet kiteket is cserélni

Mit hoz a jövő?

Úgy gondoljuk mind az új játékosok, mind a veteránok élvezni fogják azt a pluszt amit a Commander mód ad. Rengeteg apróság és hosszú távú cél (medálok, dögcédulák) kerültek a Commander móddal kapcsolatosan a játékba.

-Lars Gustavsson and Valerian Noghin

 

A Battlefield Blogon el is indult egy szavazás kinek melyik Commander módus funkcióra dobban nagyot a szíve.

A fordításért hálás köszönet shaddamnak!

avatar #16
KetPhel 2013. szeptember 11. 156 hozzászólás 2069.
Válasz ThomasJR #15. hozzászólására
Bf4-ben lesz nekem is egy szép kis szerverem, ahova csupa nagy betűvel ki lesz írva hogy NO JET!!!!!! Aki pedig mégis beszáll az olyan bann-t kap hogy az életben vissza nem téved...:vigyor: Túl erősek a Jetek. Egy jó pilóta kvázi "Atyaúristen" akit lehetetlen elintézni. És ezzel tönkrevágja egy egész csapat játékát. Főleg a helikopteresekét, tankokét... Hát még ha elkezd infantry-kra vadászni, na az aztán a kiba**ás. Na erre én esélyt se fogok adni a szerveremen. Végre normális játékra is lehetőség nyílik égi istenek nélkül....:nyelves:
én állandó játékos leszek a szeródon ha ezt így összehozod. Szintén nem szeretem a jeteket, megölik a játékot ha beszáll egy lelőhetetlen pilóta.
avatar #15
ThomasJR 2013. szeptember 11. 80 hozzászólás 3218.
Válasz Fygaroo #13. hozzászólására
remélem a Bf4-ben javítják a jeteket, mert jelenleg elég gyengének érzem őket, rájuk férne egy kis erősítés.


: )
Bf4-ben lesz nekem is egy szép kis szerverem, ahova csupa nagy betűvel ki lesz írva hogy NO JET!!!!!! Aki pedig mégis beszáll az olyan bann-t kap hogy az életben vissza nem téved...:vigyor: Túl erősek a Jetek. Egy jó pilóta kvázi "Atyaúristen" akit lehetetlen elintézni. És ezzel tönkrevágja egy egész csapat játékát. Főleg a helikopteresekét, tankokét... Hát még ha elkezd infantry-kra vadászni, na az aztán a kiba**ás. Na erre én esélyt se fogok adni a szerveremen. Végre normális játékra is lehetőség nyílik égi istenek nélkül....:nyelves:
avatar #14
DWYN 2013. szeptember 10. 576 hozzászólás 681.
Válasz Fygaroo #13. hozzászólására
remélem a Bf4-ben javítják a jeteket, mert jelenleg elég gyengének érzem őket, rájuk férne egy kis erősítés.


: )
Értem én!:-) Le akarod cserélni a múltkori 82/0-át, 164/0-ára. Na neeee! :-)
avatar #13
Fygaroo 2013. szeptember 10. 661 hozzászólás 559.
Válasz DWYN #10. hozzászólására
Én kifejezetten örülök neki, mert én a fegyelemhez szoktam és szerintem a warok alatt is nagyon sokat nyom a latba egy jó irányító, ha még ez a nyavalyás 8v8 is átváltozik 12 v 12-re vagy uram bocsá 16, v.16-ra akkor már bármilyen hibát (kivéve a jet OP-ét Figaroo :vigyor:) el tudok nézni a játéknak.
Szóval hatalmas lehetőséget érzek benne a jó warokhoz. :mosoly:
remélem a Bf4-ben javítják a jeteket, mert jelenleg elég gyengének érzem őket, rájuk férne egy kis erősítés.


: )
It's a shame we have to die my dear, Noone's getting out of here alive this time...
avatar #12
DWYN 2013. szeptember 10. 576 hozzászólás 681.
Válasz Drang #11. hozzászólására
Én is ebben reménykedem... Hátha visszatérnek a régi BF2-es 16v16-ok! A veteránok értik mire gondolok!:kacsint:
:kacsint:
avatar #11
Drang 2013. szeptember 10. 2740 hozzászólás 85.
Válasz DWYN #10. hozzászólására
Én kifejezetten örülök neki, mert én a fegyelemhez szoktam és szerintem a warok alatt is nagyon sokat nyom a latba egy jó irányító, ha még ez a nyavalyás 8v8 is átváltozik 12 v 12-re vagy uram bocsá 16, v.16-ra akkor már bármilyen hibát (kivéve a jet OP-ét Figaroo :vigyor:) el tudok nézni a játéknak.
Szóval hatalmas lehetőséget érzek benne a jó warokhoz. :mosoly:
Én is ebben reménykedem... Hátha visszatérnek a régi BF2-es 16v16-ok! A veteránok értik mire gondolok!:kacsint:
Drang over and out!
avatar #10
DWYN 2013. szeptember 10. 576 hozzászólás 681.
Én kifejezetten örülök neki, mert én a fegyelemhez szoktam és szerintem a warok alatt is nagyon sokat nyom a latba egy jó irányító, ha még ez a nyavalyás 8v8 is átváltozik 12 v 12-re vagy uram bocsá 16, v.16-ra akkor már bármilyen hibát (kivéve a jet OP-ét Figaroo :vigyor:) el tudok nézni a játéknak.
Szóval hatalmas lehetőséget érzek benne a jó warokhoz. :mosoly:
avatar #9
BananaJoe 2013. szeptember 10. 1107 hozzászólás 317.
Hm, érdekes újítás hogy a commander full-time job. Pedig milyen jó is volt hátra menni és lekéselni az óvatlan commandereket :D
avatar #8
Running 2013. szeptember 10. 209 hozzászólás 1663.
Válasz Drang #7. hozzászólására
JCSR-Kornél és Sturm sem volt épp a legutolsó. Ha már itt tartunk.
A BF2 válogatott 2 legendás kommandere. Nem is rossz ötlet, megkeresem őket egy interjúra. Mi a véleményük a Bf4-ről... :kacsint:
Na igen. Bf3-ra próbáltam visszacsábítani őket, de már akkor sem jöttek, bétázni sem. Munka, család, akármi miatt.
avatar #7
Drang 2013. szeptember 9. 2740 hozzászólás 85.
Válasz Running #6. hozzászólására
Joebácsi és Erdős jó commander volt. :))
JCSR-Kornél és Sturm sem volt épp a legutolsó. Ha már itt tartunk.
A BF2 válogatott 2 legendás kommandere. Nem is rossz ötlet, megkeresem őket egy interjúra. Mi a véleményük a Bf4-ről... :kacsint:
Drang over and out!
avatar #6
Running 2013. szeptember 9. 209 hozzászólás 1663.
Joebácsi és Erdős jó commander volt. :))
avatar #5
Drang 2013. szeptember 9. 2740 hozzászólás 85.
Válasz sotetpapa #4. hozzászólására
Csilli-vili, tökszuper meg minden, bla-bla-bla... Az elmúlt évek és BF-ek tapasztalata alapján, hiszem ha látom, illetve várok még vele 5 peccset mielőtt tényleg elhiszem... Megvenni is csak akkor fogom ha a megjelenés után 3 hónapig minden régi harcostárstól csak jókat hallok... :)
Addig ki lesz a kommanderünk? :kacsint:
Drang over and out!
avatar #4
sotetpapa 2013. szeptember 9. 154 hozzászólás 2092.
Csilli-vili, tökszuper meg minden, bla-bla-bla... Az elmúlt évek és BF-ek tapasztalata alapján, hiszem ha látom, illetve várok még vele 5 peccset mielőtt tényleg elhiszem... Megvenni is csak akkor fogom ha a megjelenés után 3 hónapig minden régi harcostárstól csak jókat hallok... :)
avatar #3
Kakamaka 2013. szeptember 9. 91 hozzászólás 3001.
Válasz hello_kitty #1. hozzászólására
Csak bennem merült fel, hogy ha ennyire fontos, akkor miért maradt ki a legutóbbi két részből?
Ez egyszerű; "hónapokig beszélgettünk arról, hogyan tudnánk tovább feszegetni a csapatjáték határait."
ez ami itt fent elhangzott nem valósult meg, csak egy alap ötlet és egy kiszabott határidő.
Arra volt jó a Bf3, hogy azt össze csapták és csak remélni merem, hogy ezalatt az 1-2 éve alatt tényleg gondolkodtak :xD:
Köszi a cikket. :mosoly:
avatar #2
Drang 2013. szeptember 9. 2740 hozzászólás 85.
Válasz hello_kitty #1. hozzászólására
Csak bennem merült fel, hogy ha ennyire fontos, akkor miért maradt ki a legutóbbi két részből?
Jogos kérdés, meglehet most jutott el oda a Frostbite, hogy erre is fussa... :kacsint:
Drang over and out!
avatar #1
hello_kitty 2013. szeptember 9. 1634 hozzászólás 197.
Csak bennem merült fel, hogy ha ennyire fontos, akkor miért maradt ki a legutóbbi két részből?
- Önben testet ölt az erőszakra való hajlam... - Higgye el nem vagyok őrült, a világ az amivel baj van...