Mumble Nézet News Hasábok Régi Játék oldalak Szolgáltatás oldalak Partner oldalak
Bezárás

CSHU - Hungarian Counter-Strike Portal

Fogadóiroda Tovább

Kredited: 0  |  Találati arányod: 0%

Kharaa fajleírás

2007. március 26.

Index

  • Index
  • Előszó
  • Kharaa
  • Skulk
  • Gorge és Épületek
  • Resourcetower
  • Chamberek
  • Offence Chamber
  • Movement Chamber
  • Defence Chamber
  • Sensory Chamber
  • Hive
  • Gorge
  • Lerk
  • Fade
  • Onos
  • Hud és menü
  • Végszó

Előszó

Mint a játék fő ismertetőjéből bizonyára tudjátok, NS-ben két oldal van (mily meglepő). Egy átlagos játékban valószínűleg elég lenne egy leírás mindkét oldalnak, és csak az eltérő fegyvertípusokat kéne megkülönböztetni a feleknél, hogy ki melyiket veheti, habár mindegyiknek van a másik oldalon azonos megfelelőjük. Itt NS-ben viszont mindez nem így van. Így hát kénytelenek voltunk máris két teljesen eltérő leírást készíteni. Az okot már említettük az ismertetőben tehát idéznék.

„Az emberek és az idegenek harcmodora között gyakorlatilag teljes az eltérés. Az embereknek a begyűjtött nyersanyag mindig közös helyre kerül, és a parancsnok dönti el, hogy mire fordítja. Az idegeneknél mindenki osztozik benne, és saját belátása szerint használja fel. Az emberek esetében fegyverekre, lőszerre, eszközökre és fejlesztésekre megy el a felhalmozott anyag. Az idegenek viszont új képességek kialakítására és további fejlődésre képesek.”

Most, hogy mindennel tisztában vagyunk kezdődhet is a Kaharra vagy is az idegenek (Aliens) leírása.

Kharaa
newspic
A Kharaa egy igen furcsa idegen faj. A fejlődés első szakaszában először még csak egyfajta agresszív baktériumnak tekinthető. Bárhova eljut ahol nincs teljes légszigeteltség. Főleg a meleg vagy párás helyek az ideálisak számára. Ilyenek például az űrhajók vagy bázisok reaktorai, vízkészlet tartalékainak helye. Ezt a tényt erősíti az is, hogy az esetek 80%-ban ilyen helyeken jönnek létre a kaptárak (Hive) is. Ha ez megtörtént akkor az embereknek már nem sok idejük maradt az evakuálásra vagy a gyors cselekvésre, hogy megállítsák a terjedését. Ugyan is ebben a fázisban már túllépve a baktérium telepek szintjén már különálló lények is létrejönnek. Ezek a lények a Földön élő állatokhoz viszonyítva inkább a hüllők és emlősállatok hibridjének tűnhetnek, de persze ez egy teljesen új faj. Az viszont biztos, hogy szaporodásukhoz nem kell több egyed kéepsek osztódni bakteriális szinten, felsőbb szinten majd meg elég csak egy kaptár. Későbbiekben képesek tojás vagy lárvaszerű formát felvéve további irányokba fejlődni.

Skulk
newspicA tapasztalatok alapján a kiinduló életforma elnevezése szerint mindig a „Skulk”. Ez a lény méreteit és viselkedését tekintve talán a kutyákhoz vagy farkasokhoz lehet leginkább hasonlítani. Persze ennél sokkalta több. Fogazata kifejezetten az emberek ellen alakult ki a gyors evolúció során. Gyorsan képes több nagy erejű harapást ejteni a prédájába. Egy alulpáncélozott embert könnyűszerrel leterít. Lábai hegyes csákányszerűen végződnek. Így képesek falra mászni is és jellegzetes könnyen felismerhető hangot kölcsönöz ez nekik mozgás közben.

newspicnewspic

Mivel az idegenek között a legsérülékenyebb ugyanakkor a legmozgékonyabb is, ezért a lesből támadás ösztöne alakult ki bennük. Sarkokban megbújva vagy plafonra mászva támadnak a közeledő mit sem sejtő áldozatra, és így lehetőséget sem hagyva az embernek a védekezésre. Elsődleges támadása tehát a harapás. A lesből támadáshoz kifejlődött egy másodlagos eszközük is a parazitaültetés. Ilyenkor távolról köpő csőszerűen képesek ellenségeikbe jutatni egy-egy parazitát. Ezek nem igazán sebzésre valóak, hanem inkább nyomkövetésre. Ilyenkor ugyanis a már fertőzött ellenfeleket falakon keresztül is láthatóvá teszi minden Kharra lény számára. Így a rajtaütés szerű támadásban is segít.

newspicnewspic

További kaptárak létrejöttével újabb képességeket is kap a Skulk. Először az nagy ugrást (leap), majd a harmadik kaptárral az önfeláldozást (xenocide). A leap-el hatalmasat képes ugrani bármilyen irányba. Ennek a fejlesztésnek a birtokában a skulk-ok már sokkal agresszívabb támadók lesznek, és a gyenge fegyverzetű embereket már szemtől szembe is bármikor megtámadják. A xenocide egyfajta önmegsemmisítés. Ritkán látni skulk-okat így támadni de előfordul. Ilyenkor belső kémiai anyagokat engednek össze a testükben majd hatalmas robbanás formájában megy végbe a reakció. Főleg akkor alkalmazzák az idegenek ha esélytelen helyzetbe kerül a skulk és sok ember között tartózkodik. A robbanás nagy területen sok emberben képes komoly sebeket ejteni. A skulknak még nem említettem, hogy a harcon kívül természetesen más téren is teljesítenie kell a siker érdekében.
Minden kaptárral egy-egy új választható fejlesztés válik lehetővé minden kaszt számára. Összesen három csoportja van a fejlesztéseknek, minden csoportban további három található, de csoportonként csak egyet lehet kifejleszteni. Ezeket a meglévő chamberek típusa szerint lehet elérni Movement Chamber, Sensory Chamber és Defence Chamber. E sorrend szerint fogom leírni a fejlesztéseket is, ezek jelentéséről majd később írok.
A skulkoknak a következő fejlesztések ajánlottak:

Silence newspic Cloaking newspicCarapace newspic

(lopakodós, lesből támadós beállítás)
Celerity newspicFocusnewspic Carapace newspic

(gyors és agresszív nyílt támadásokhoz is)
Adrenaline newspicScent of Fearnewspic Carapacenewspic (resourcetower pusztításra specializált)


newspic

Mint fentebb említettem a skulk az alapja a további összes lénynek, kasztnak. newspicBábozódással a meglévő nyersanyag birtokában négy lehetőség közül választhatunk. Igazából bármelyik egyedből bármelyikbe bármikor lehet alakulni, nyersanyag kérdése az egész.
Tehát a kasztok Skulk, Gorge, Lerk, Fade, Onos. A skulk leírását előrébb vettem hiszen ő az alap egyed. A következőkben nyersanyag igény szerinti növekvő sorrendben írom le a kasztokat. Fontos még megjegyezni, hogy bábozódás közben teljesen védtelenek az alienek. Ilyenkor az életerejük is kisebb és mozogni sem képesek. Onos tojás lövés az egyik legnagyobb örömök közé tartozik, az emberek részéről.

Gorge, épületek, fejlesztések

Ez az idegenek egyik legfontosabb tagja. Nem a harctéren, hanem inkább a háttérben szorgoskodnak. Nélkülük nem jöhetnek létre az újabb kaptárak, fejlesztések és a nyersanyagtermelésről is ők gondoskodnak.

Resourcetower
newspicHa egy idegen Gorgeba fejlődik ösztönösen első dolgai, közé tartozik a resourcetower építés. Ezeket a gőzkitörésszerű nyersanyag lelőhelyekre telepítik.

Chamberek
Ha ezzel megvannak általában valamilyen chambert kezdenek el építeni. Összesen négy chamber féle létezik. Movement Chamber (MC), Sensory Chamber (SC), Defence Chamber (DC) és az Offence Chamber (OC).

Offence Chamber

newspicA négy típus közül lényegét tekintve csak az Offence Chamber tér el. A többivel szemben ez nem új fejlesztéseket ad, csupán védelemnek szolgál. Ugyan is ezek a sokaknak leginkább kaktuszra, emlékeztető helyváltoztatásra nem képes lény tüskéket lövell ki a veszélyesnek vélt emberekre. Önmagukban nem jelentenek veszélyt, csak idegesítők tudnak lenni. Viszont az ilyen OC telepek már együtt igen veszélyesek és komoly akadályt jelentenek bármelyik elit TSA csapatnak. A másik három chamber a fejlesztéseket teszik lehetővé de mindegyiknek van egy területre ható képessége is ami nem áll messze az általunk lehetővé tett fejlesztésektől.

Movement Chamber
newspicA statisztikák alapján mostanság legelsőnek a Movement Chambert telepítik a Gorgeok. Ezek a következő három fejlesztést teszik lehetővé: Celerity, Silence, Adrenaline. Az MC nevében rögtön feltűnik a jelentés „mozgás”. Tehát a három fejlesztés is ezen téren segíti az idegeneket. A Celerity a mozgási sebességet duplázza meg, a Silence hatására hangtalanná válnak az idegeneknek a léptei, az Adrenaline pedig fáradhatatlanná teszi őket. A sebesség növekedés hatására az idegeneket nehezebb eltalálni és hamarabb érnek támadás közelbe. A hangtalanság lehetővé teszi számukra, hogy gyorsan és észrevétlenül közelítsék meg a prédát. Az Adrenaline pedig lehetővé teszi, hogy fáradhatatlanul fogakat és karmokat nem kímélve elpusztítsák az emberek épületeit. Az MC-k közelében tartózkodó kimerült idegenek gyorsabban nyerik vissza erejüket, és újult erővel támadhatnak ismételten. Ha a szükség úgy hozza az idegenek ezeken az MC-ken keresztül képesek a kaptárak között közlekedni valamiféle teleportációhoz hasonló módon.

Defence Chamber
newspicA második legelterjedtebb chamber a Defence Chamber. Ezt az idegenek akkor telepítik ha nagy erejű tűzerőt tapasztalnak. Ekkor jól jön nekik a három fejlesztés egyike. A Carapace, a Redemption vagy a Regeneration. A Carapace az idegenek ellenálló képességét, páncélzatát növeli. Így több sebzést képesek elviselni. A Redemption kifejlesztésével az erősen lesebződött egyedeket a kaptár képes valamilyen módon vissza teleportálni magához, így megmentve azokat. De ez csak akkor történhet meg, ha a folyamatos emberi golyózápor még a halál bekövetkezte előtt egy pillanatra megszakad. Ezért főleg az Onos és Gorge kasztok választják ezt a fejlesztést. A Regeneration fejlesztésével az öngyógyulási folyamat sokkalta gyorsabb lesz, így a komolyabb sebek is viszonylag hamar regenerálódnak, ha egy időre fedezékbe vonul bármelyik Kharra lény. A DC-k hatósugarában minden Kharaa lény regenerálódhat.

Sensory Chamber
newspicVégül pedig ott van a Sensory Chamber. Ez a chamber képes nagy hatósugaron belül álcázni minden még a gyorsan mozgó egyedeket is, ember számára láthatatlanná tenni, és a közelben lévő embereket is felderíti az idegenek számára. Ez a chamber is lehetővé tesz újabb fejlesztéseket. A Cloaking, a Focus és a Scent of Feart. A Cloacking segítségével a mozgó idegen alig látható a lassan haladó meg teljesen láthatatlna. Viszont támadáskor elvesztik az álcájukat és idő kell amíg újra fel tudják venni. A Focus segítségével sokkal erősebbeket sebeznek viszont a támadások ismétlése is tovább tart. A Scent of Fear pedig a közelben lévő embereket képes felfedni még falakon keresztül is.
Összességében még a chamberek közös tulajdonságait kell megemlíteni. Csak annyi fejlezstési chamber típus lehet egyszerre amennyi kaptár van. A chamberek egymásnak és a kaptárnak is képesek átadni hatásukat. Típusonként három chambert kell lerakni a maximális hatás érdekében.

Hive
newspicAz utolsó de legfontosabb dolog egyben a kaptár, azaz a Hive. Az idegenek egyikének mindig félre kell tennie a nyersanyag készletéből, hogy ha összegyűlik elég, és el jön az idő lerakjon egy újabb Hiveot. E nélkül a Gorgeok nem képesek újabb chamber típusokat letenni. Ugyanakkor egy újabb kaptár meggyorsítja az idegenek szaporodását. A bűvös szám itt is a három. Összesen három kaptár lehet. Kaptáronként az idegenek némi páncélzatot kapnak, de ami a legfontosabb a támadások és további kasztonkénti képességek előhívása. Hiveot mindeképpen meg kell védeni. Hive nélkül kipusztulnak az idegenek. Tehát érthető az emberek elsődleges célja, hogy egy ilyen se maradjon.

Gorge
newspicA Gorge tehát a maga nevében a fentebb leírtak alapján jól látható mi minden kötődik ehhez a látszólag teljesen védtelen lényhez. Azért ha bár nem számottevő a harcban egy tapasztalt öreg Gorge képes megvédeni önmagát pár zöldfülű frissen dokkolt katonától. Elsődleges támadása a Spit. Ez egyfajta ragadós zöld anyag amit köpéssel juttat az emberekre. Majdnem felér egy golyó sebzésével, de sokkal lassabb így nagyobb távokra nem jó mert könnyen kikerülhető. A Gorgeok ezt főleg a társaik távolból való támogatására használják, inkább csak arra alkalmasak, hogy nyugtalanítsák az embereket.

newspic newspic

 A második tulajdonsága a HealingSprey használata, azaz a gyógyítás. Fajtársait és önmagát így képes gyógyítani a Gorge. A kaptárok telepítésével még kifejlődik számára a BileBomb és a Web. A BileBomb emberekre hatástalan, viszont az épületek bontására annál inkább hatásos. Sok veterán katona állítása szerint rendkívül idegesítő tud lenni, mikor egy ilyen „dagadék” befészkeli magát egy szellőzőbe és a szinte elérhetetlen helyről tönkreteszi a bázis berendezéseit.

newspicnewspic

A Web-el pedig képes behálózni a folyosókat és így csapdát állítva az embereknek. Ha egy ember belekerül egy ilyen hálóba, mozgása lelassul és képtelen fegyverét használni egy rövid ideig. Itt a Gorgeok előszeretettel dolgoznak össze a skulkokkal. Tehát végszóként a Gorgeról. Az idegenek számára fontos és hasznos. Ezért sem szabad futni hagyni annak ellenére sem ha első ránézésre aranyosnak tűnik. Tehát ha hallani lehet a jellegzetes telitalppal tapicskolását érdemes likvidálni. Csak a jópofa kinézete miatt még nem fog a védett állatok listájára kerülni ez biztos. Igazából ez egy kuncogó kis dagatt görcs, kinyírása az emberek számára igen is fontos viszoont ha ő öl meg téged jót kuncog rajtad.
Ajánlott fejlesztések:
Adrenaline newspicFocus newspicCarapace newspic (Védő, támogató, épület bontó)
Celeritynewspic Scent of Fear newspicCarapace newspic(Pályán bolyongó építő és ott segít ahol szükség van rá)


Lerk
newspicA Lerk ez egyetlen Kharaa lény, ami kifejezetten a repülésre szakosodott. Gyorsan képes átszelni a szűk folyosókat és ott jelenik meg mindig, ahol szükség van rá. Elsődleges fegyvere a harapás. A harapás főleg a legyengült ellenfelekre hatásos kegyelemdöfés. Shotgunnal szembe nincs esélye. Mivel a Lerk képessége a Spóra eregetése is. Ilyenkor spóracsomagokat lövell ki majd ezek szétszóródva területre ható sebzést bocsátanak az emberekre.

newspicnewspic

Részben ez ellen fejlesztették ki az emberek a Heavy Armor-t azaz a nehéz páncélzatot, ami nem engedi a bőrre tapadni a spórákat és a légzőszervekbe jutni. Az újabb kaptárrákkal képes még Umbrát is eregetni. Ez akkor hasznos, ha az emberek nagy tűzerővel rendelkeznek. Ez ugyanis felfogja a golyók bizonyos hányadát, így kevesebb sebzést kap az, aki ebben a felhőben tartózkodik.

newspic newspic

Az utolsó egyfajta hangkibocsátás. Ezt az idegenek nagyon ritkán használják. Megnevezése Primal  Scream. Annak ellenére, hogy elég ritka, azért annyi tapasztalatunk van erről a jelenségről, hogy biztosan kijelenthetjük. Ez nem egy párzási rituálé kelléke. Inkább csapattársakat buzdítják a Lerkek ezzel a hanggal így egyfajta morálnövelő hatásával a társak gyorsabban képesek támadási képességüket használni. Emberként a hörrögés és a szárnycsapások alapján lehet beazonosítani hang alapján.

Lerk ajánlott fejlesztések:

Celerity newspicFocus newspicCarapace newspic(Gyors agresszív támadó)
AdrenalinenewspicScent of Fear newspicCarapacenewspic (Támogató)
CeleritynewspicScent of Fear newspicCarapace newspic(Passzív támadó, inkább támogató)


Fade
newspicA Fade ez egyik legfélelmetesebb idegenek közé tartozik. Sötét színe és magas termete, no meg a kaszás karok félelmetesek. Mindehhez tartozik még nagy mozgékonyság és nagy ellenálló képesség. Sok kiküldött felderítő veszett már oda egy-egy ilyen lénnyel való első és egyben utolsó találkozása során. Ezért sem ajánlott egyedül mászkálni, ha már ilyen szinten van az idegen fejlettség. Ezek ellen főleg a Shotgun (sörétes puska) a hatásos.

newspic newspic

Elsődleges fő támadása a kaszás karokkal való vágás. Egy-két suhintás és darabokban a paciens. A másodlagos eszköze a Blink. Ez egyfajta a fizika törvényeit meghazudtoló képesség. Rendkívül gyorsan tud így mozogni, ugrásként használja leginkább. Újabb Hiveok létrejöttével képes önmagát regenerálni és újratölteni. Ilyenkor furcsa mozdulatokat végez karjaival, amit szintén egy jellegzetes hang kísér. Ez tudósaink szerint egyfajta meditációnak nevezhető.

newspic newspic

A negyedik támadás pedig az AcidRocket azaz savas rakéta. A Fade vállán egy módosult gerincoszlopra fejlődik ki ez az ezköz. Még nem említettem de a Khara lények nagy része szemmel láthatóan is legalább kettő gerincoszloppal rendelkezik. Így mondhatni két fő idegpályájuk is van. Tehát ha az egyiket találat éri még mindig van másik. Ez is oka annak, hogy ennyire ellenállóak. Szóval. A savas rakétát előszeretettel alkalmazzák nagyon okosan a Heavy Armorok meggyengítésére. Rendkívül rongálja a páncélzatot. Ha már a gerincekről beszéltünk, ez a lény alkotja a gerincét a fő támadásoknak, ez nevezhető a legagresszívebb Kharaa kasztnak.

Ajánlott fejlesztések:
Adrenaline newspicFocusnewspicCarapace newspic(Lassú de kevésbé fárad)
Celerity newspicFocus newspicCarapace newspic(Gyors, de spórolni kell az erővel)
(Mindkét esetben nagy sebzés és védelem)


Onos
newspicÉs végül az Onos. Ez a legrettegettebb lény az összes közül. Elefánttal vetekedő termete jó nagy bendővel áldotta meg. Ugyan is ha már több kaptár van képes egy embert teljes elevenen felfalni és megemészteni. Aki bekerül oda annak nem sok esélye van, hogy onnan előző formájában térjen vissza. Egyedüli menekülésmód, ha a társak még idejében leszedik a behemótot. Ami viszont egyáltalán nem könnyű. Viszonyítás képen van egy kidolgozott pontozási rendszer, hogy mely lény és mely páncálzat mennyi sebzést képes elviselni.

newspic newspic

Az embert vesszük mindig alap értéknek, ami 100 és a páncélzat pedig jó esetbe 85. Az Onos ehhez viszonyítva akár 950, 950 értékekkel rendelkezik. Az Onos elsődleges fegyvere az orrszarva. Hatalmas sebzést képes leadni ezen keresztül. Több hive-nal képes Stompolni, amivel a talajt is képes megremegtetni és halálra dermeszteni az embereket. Ilyenkor képtelenek pár pillanatra a mozgásra, még a legbátrabbaknak is földbe gyökerezik a lába.

newspic newspic

 És végül pedig ott a Charge, vagy is a roham. Ilyenkor rendkívüli sebességel képes futni addig amíg teljesen el nem fárad, eközben pedig bárkit elsöpör az útjából. Egyedüli vigasztalója az embereknek az lehet, hogy egy ekkora állatot nem nehéz eltalálni. De ha már ilyen van akkor nem sok esély van az embereknek a győzelemre ha nincs egy B-terv. Aki meghallja az Onos hangját idejében az még talán képes elmenekülni. De vigyázat! Sokan összekeverik a hangját a Skulkéval. Sokan jártak már így és egy bátor támadás után egy Onos gyomrában kötöttek ki. Onos egyetlen ellenfelének talán a JetPackes HMG-vel felszerelt emberek lehetnek, ugyan is Onos nem képes nagyokat ugrani és szűk helyekre beférni.

CeleritynewspicFocus newspicCarapace newspic(Csatár)
AdrenalinenewspicFocus newspic Redemption newspic(Védő)
CeleritynewspicFocusnewspicRegeneration newspic(Középpályás:)


Hud és menü

newspic

Minden fejlesztést és épületet a feluró (popup) menüvel lehet elérni, amit alap esetben a jobb egér gombbal hívhatunk elő. A menü négyfelé ágazik. Ballra az épületek, lefele az életformák jobbra a fejlesztések, felfele pedig a csapat kommunikáció. Jobb fent a hiveok és chamberek állapota, jobbra lent az álcázás és az adrenalin szintje, lent ballra pedig az életerő látszik.

newspic


Végszó
Reméljük ez a leírás minden TSA katonának segíteni fog a jövőbeli bevetések túlélésében. Vagy ha valaki netán pont egy Kharaa ként reinkarnálódnak. Hát akkor fordítsa saját javára az itt leírtakat.

Marines leírás>>>