Mumble Nézet News Hasábok Régi Játék oldalak Szolgáltatás oldalak Partner oldalak
Bezárás

CSHU - Hungarian Counter-Strike Portal

Fogadóiroda Tovább

Kredited: 0  |  Találati arányod: 0%

Natural Selection

2007. március 8.
newspicTörténet:
Ez a mod a nem túl távoli jövőben játszódik, amikor is az emberiség már képes az űrutazásra, és így meghódítja a naprendszert. Több cég is kolóniákat és ipari létesítményeket hozott létre. De az egyik ilyen cég olyan életformára lelt a bányászat során, amivel nem tudtak megbirkózni. Ezért a bányászati tevékenységeket leállították és kiürítették az ilyen létesítményeket. A történteket titokban tartották, és a bányászat leállítását arra fogták, hogy kimerültek a lelőhelyek.

Pár évtizeddel később egy katonai szervezet a TSA úgy látta, hogy ezek az elhagyott létesítmények kitűnőek lesznek egyfajta előre tolt állásnak, bázisnak. Mikor megkezdték a berendezkedést, idővel szembetalálkoztak a már említett életformával. Mivel a TSA egy igen jól irányított és technológiailag is fejlett szervezet úgy döntöttek felveszik a harcot. A harcok változó sikerrel folytak és a felelőtlen biztonsági intézkedések miatt az idegenek a hadihajókon is megtelepedtek, anélkül hogy bárki észrevette volna. Ennek következtében elterjedtek az egész naprendszerben. A harcok immáron nem csak egy területen folynak, hanem gyakorlatilag minden érintett kolóniában, létesítményben és hajóban, hiszen a Kharra mindig a legváratlanabb helyeken bukkan fel. Ennek következtében a Trans System Authority (TSA) pár hét alatt létfontosságú lett az emberiség számára. Immáron nem egy komplexum megszerzése a cél, hanem az emberiség fennmaradása. A kérdést hogy ki jön ki győztesen a „természetes kiválasztódásból” (Natural Selection) csak úgy tudhatod meg, ha te is részt veszel a harcban…

Maga a játék: newspic

A játék egy igen kiélezett taktikai FPS/RTS. Minden megvan benne, ami egy profi versenyjátékhoz szükséges. Csapatjáték és taktika nélkül még a legprofibb és legtehetségesebb játékosok sem elegendőek a győzelemhez. A játékosoknak össze kell tartani. Mindenkinek megvan a maga dolga. A parancsnok írányít és fejleszt, a frontemberek meg építenek és harcolnak. De egyik a másik nélkül nem működik. Azért nevezhetjük egyébként FPS/RTS játéknak, mert az emberek esetében van egy parancsnok (commander). Az ő dolga hogy a főbb támadási irányokat megadja, szemmel tartsa a fejlesztéseket, és ellátmányt biztosítson a csapatoknak. Phase (teleport) teknológiának köszönhetően bármikor képes lőszert és orvosi csomagot „dobni” a csatatérre. Az „épületeket”, eszközöket is ő képes a helyszínre telepíteni. Ebből látni hogy a parancsnok nagyon fontos személy. Az a emberek dolga, hogy amit utasítást a parancsnok megad azt végrehajtsák. Ez főleg azt jelenti, hogy a letelepített eszközöket be kell üzemelni. Ez eltarthat egy ideig, és ilyenkor fontos az is, hogy a társak fedezzék az éppen munkálkodó embert. A játék egyik legfontosabb elemei közé tartoznak a nyersanyag lelőhelyek. Ezek igazából egyfajta gőzkitöréseknek tűnhetnek de valójában egy igen értékes anyag. Ezekre a helyekre kell a nyersanyag begyűjtő tornyokat (resourcetower)építeni. A pályákon több is előfordul ezekből, valahol duplán is. Ezek birtoklása általában döntő szokott lenni. Az idegeneknek is hasonló módszerrel csapolják meg az értékes anyagot.

newspicAz emberek és az idegenek harcmodora között gyakorlatilag teljes az eltérés. Az embereknek a begyűjtött nyersanyag mindig közös helyre kerül, és a parancsnok dönti el, hogy mire fordítja. Az idegeneknél mindenki osztozik benne, és saját belátása szerint használja fel. Az emberek esetében fegyverekre, lőszerre, eszközökre és fejlesztésekre megy el a felhalmozott anyag. Az idegenek viszont új képességek kialakítására és további fejlődésre képesek.

Az emberek legfontosabb épülete a parancsnoki szék (commandConsole vagy Command Chair) Ezen épület körül kezdenek az emberek. Az idegeneknek a kaptár (hive) a legfontosabb. Az idegeneknek három ilyen kaptárja lehet pályánként és ezeknek mindig csak három lehetséges hely áll rendelkezésre, mivel fontos hogy milyen a környezet hőmérséklete és páratartalma. Ezért általában gépházakban, vízlelőhelyeken vagy valami energia gazdag helyen találhatóak. Az emberek ezzel szemben teljesen szabadon építkezhetnek akárhova. Az idegeneknek is van lehetőségük különféle chambereket letenni. Vannak olyanok, amivel álcázni tudnak, gyorsabb közlekedést biztosítanak, vagy van olyan, ami kaktusz szerű, és tüskéit az emberekbe képes lövelni, így terület megvédésére is kiváló. Az embereknek sem kell szégyenkezniük. Képesek mobil teleport kapukat létesíteni, géppuska automatákat telepíteni, radart felállítani.


newspicAz embereknek úgy van a legtöbb esélyük, ha csapatokban mozognak. Mert az idegenek egyes fajtái képesek álcázottan akár a falra is felmászni és lesből vadászni az egyedül kolbászoló mit sem sejtő eltévedt katonákra.A játék fő célja a másik csapat teljes megsemmisítése, amit a játékosok és az újratermő helyek (hive, infratri portal) elpusztításával lehet elérni.


A felsorolt finomságokon kívül még sok más érdekes és hasznos dolog áll rendelkezésre, így mindenki megtalálhatja a magához illő kasztot, felszerelést. Az kell mondanom erről a játékról, hogy addig ne ítéljen felette senki sem, amíg nem, ismerte ki eléggé. Egy próba nem elég, mert ez egy összetett játék és a mélyvízbe kerülve kezdetben kevés sikerélménye lehet egy kezdő játékosnak, hiszen meglepve tapasztalhatja, hogy úgy nyírták ki hogy nem is látta és nem is hallotta azt aki tette. Vagy ha valaki egyik pillanatról a másikra egy gyomorban találja magát, és éppen emésztés alatt van, szintén kínos lehet. Ezért fontos, hogy ha valami segítség kell, vagy kérdésetek van a játékkal kapcsolatban, menjetek a fórumokra, vagy a tapasztaltabb játékosokat faggassátok.

"Welcome to Natural Selection enjoy your stay."
newspic
Marines leírás >>>
newspic
 
Kharaa leírás >>>

newspic
Combat mód leírás >>>